Ga naar inhoud

Linux Mint 13 Xfce: de ideale vervanger van Windows XP


Aanbevolen berichten

Hallo,

heb Linux Mint 13 Xfce: de ideale vervanger van Windows XP geïnstalleerd op een relatief oude laptop (Acer Aspire 1671WLMI_533 Intel Pentium 4 processor 2.8Ghz 60 GB HDD 512M DDR 802.11b/g wireless LAN Wi-Fi ) geplaatst.

Maar ik krijg,de Wifi verbinding,maar NIET GECONFIGUREERD !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Velibor,

Betreft dit een ingebouwde netwerkkaart? Maak dan eens een lijstje van de pci kaarten met de volgende opdracht in de terminal:

sudo lspci

Betreft het een USB-apparaat maak dan eens een lijstje met de volgende opdracht:

sudo lsusb

Het moet een van de twee zijn.

Van zodra je de netwerk-kaart gegevens hebt kunnen we eens verder kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hensyr,

Bedank voor uw interventie!

Het betreft de kaart Wireless LAN 802. Acer Aspire 1671WLMI_533.

Daar het mij niet lukte met de installatie van Linux Mint 13 Xfce, voor wat betreft de WIFI ! en na te hebben gesurfd op het internet, vond ik 'Lubuntu 14.04 Trusty Tahr'.

Ben nu met 'Direct doen na installatie van Ubuntu 14.04 Trusty Tahr'.

Heb nu daar terug het probleem Wifi !

Kunt mij U aub, alsnog helpen ?

Mvgr,

Velibor.[TABLE=class: sites-layout-name-two-column sites-layout-hbox]

[TR]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Velibor,

Bij gelijk welke distro die gebaseerd is op Linux Ubuntu zoals Linux Mint, Xubuntu, Lubunte en Zorin OS zal je telkens met hetzelfde probleem van je wifi zitten.

Zoals ik u eerder al vraagde voer je de opdrachten uit in command line van de terminal.

Betreft het een USB-netwerkkaartje of een ingebouwde wifi-netwerkkaartje.

Voor een USB-wifi stick doe je in de terminal:

sudo lsusb

Voor een ingebouwde wifi-netwerkkaart doe je in de terminal:

sudo lspci

op één van die uitkomsten staat je netwerkkaart, zet de volledige regel hier in antwoord a.u.b..

Dan weten we waar we naar op zoek moeten gaan voor de installatie van de driver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hensyr,

Heb de oplossing voor het wifi probleem gevonden voor Lubuntu nl ...Ndiswrapper ...dus geïnstalleerd...en vond mijn (beveiligde) draadloze verbinding.

Jammer dat voornoemde Ndiswrapper door mij niet werd gevonden voor die andere distro's zoals Linux Ubuntu zoals Linux Mint, Xubuntu en Zorin OS.

Zorin OS 9 vind ik ook zeer mooi.

Toch bedankt hoor ! (voor uw geduld)

Mvgr.

Velibor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.