Ga naar inhoud

LGH BH08LS20 Blu Ray Brander


Vipers

Aanbevolen berichten

Ik zie hem staan als ik naar deze computer de lg doet het wel maar kan alleen lezen

Ik heb een nieuwe dvd writer gekocht waarmee ik hetzelfde

Probleem ervaar

Ik begrijp er niets meer van

- - - Updated - - -

Ja ik heb de dvd writer goed aangesloten sata kabel +stroomkabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere datakabel/ andere moederbordconnector geprobeerd? Ik denk aan 2 dingen. Beschadigde kabels, of slechte stroomvoorziening (voeding). Om te schrijven is een hogere temperatuur (stroomtoevoer) nodig.

- - - Updated - - -

Daar de 5 minuten om te editen voorbij zijn maar via een extra reactie nog even dit melden:

Om een Windowsprobleem uit te sluiten kan je eens proberen starten vanaf een linux live (bvb een ubuntu livedvd, of de xp omgeving via hirens bootcd. Die gebruik ik vaak bij problemen. Als ook dit niet lukt is het denk ik een hardwareprobleem.

'k zal volgende maal trachten alles in 1 post te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een Windowsprobleem uit te sluiten kan je eens proberen starten vanaf een linux live (bvb een ubuntu livedvd, of de xp omgeving via hirens bootcd. Die gebruik ik vaak bij problemen. Als ook dit niet lukt is het denk ik een hardwareprobleem.

'k zal volgende maal trachten alles in 1 post te zetten.

Wat lange zot zegt is geen slecht idee.

Download op een ander pc ubuntu

Brand de iso bestand op dvd.

Zet het op uw probleem pc in de dvdrom en zorgt dat je in de bios dvdrom als eerste boot staat.

Kies voor live en dus zonder te installeren.

Als het dan wel werkt dan werkt normaal gezien uw DVDrom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar ik denk niet dat dit gaat werken hoor. Gezien het dvd station in gebruik zal zijn door het besturingssysteem zal het nooit als recorder geidentificeerd worden. Je kan wel beide stations gelijktijdig aansluiten en dan het station dat leeg is (of met een lege schijf) testen via ubuntu.

Of zet Ubuntu op een stick in de plaats. Je kan indien het een grote stick is een partitie maken (in Windows via diskpart) op die stick van bvb 4400mb. Ofwel neem je een stick van bij voorkeur 4Gb (8GB gaat bij de meeste distro ook nog).

Gebruik het programma UUI ? Universal USB Installer | Portable USB Applications om de iso op stick te zetten en start daarvan uw pc. Dan kan je beide branders gelijkertijd testen.

Wat lange zot zegt is geen slecht idee.

Download op een ander pc ubuntu

Brand de iso bestand op dvd.

Zet het op uw probleem pc in de dvdrom en zorgt dat je in de bios dvdrom als eerste boot staat.

Kies voor live en dus zonder te installeren.

Als het dan wel werkt dan werkt normaal gezien uw DVDrom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.