Ga naar inhoud

pc valt plots vanzelf uit


ludeffi

Aanbevolen berichten

En nu even mijn mening omtrent dit probleem, want dit is een probleem dat ik reeds meerdere malen ben tegengekomen. Onmiddelijk gaat men bij dit probleem in een heel andere richting denken. Wie aan het woordje "STOF" denkt , zal dan ook denken dat stof één van de grootste vijanden is van de PC. Stof heeft als eigenschap dat het zorgt voor slechte contacten, storingen in elekronische apparatuur enz....maar dat het ook voor oververhitting kan zorgen.

Ben je een handige harry, kun je dit klusje zelf klaren en vraagt een half uurtje tijd. Durf je er zelf niet aan beginnen, vraag het dan aan iemand die er wat van kent.

Ontkoppel al de apparaten van de PC kast en ga de PC op een houten tafel of plank zetten. Voor de PC kast te openen is het zeker nodig om je te ontladen van statische elektriciteit, kan je doen door ergens een metalen voorwerp, buis bv vast te nemen.

Open de PC kast, en nu kunnen we de PC binnenin beginnen reinigen, je kan dit doen op 2 manieren.

1. Tegenwoordig zijn er in de PC zaken spuitbussen met lucht onder druk verkrijgbaar, Je spuit hiermee het stof weg in de PC kast, maar zelf ben ik daar niet echt een voorstander van. Het stof vliegt in het rond, eventueel als je de spuitbus wat verkeerd richt (bijv. de koeler) dat je deze wel eens zou kunnen beschadigen.

2. ik doe het op deze manier

Met een kleine zachte borsteltje ga ik het stof doen opwaaien. In de PC handel zijn dan ook kleine stofzuigertjes te verkrijgen, waarmee je dan het opwaaiende stof kunt opvangen. Je kan er ook een kruimeldief bijhalen, maar is nogal riskant als je ergens tegen een ingeplugde card zou stoten, en deze daarbij dan ook wel eens zou kunnen beschadigen. Reinig de PC binnenin zeer goed van het stof, en nu daar vind ik die spuitbussen wel ideaal voor, is voor het reinigen van de voeding. vele mensen moeten de voeding van hun PC eens bekijken, en zullen verbaasd zijn welke hoeveelheid stof deze wel eens kan bezitten. De voeding raakt hierdoor overhit met de gevolgen erbij. Met de spuitbus spuit je al het stof uit de ventilaor van de voeding. Wees zeker niet verbaasd als je de hoeveelheid stof en reeds stukken vastgekleefde stukken stof uit de ventilator ziet waaien.

Klus geklaard, kun je de PC kast terug dichtschroeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.