Ga naar inhoud

pc valt plots vanzelf uit


ludeffi

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kape,

Ik zit wel met Telenet Secutiry Pack, dus dat alleen kan je pc niet van alles en nog wat veilig houden?? Heb zelfs tijdens de scanning van de genoemde die ik van jou gekregen heb,moeten bij telenet secutiry pack als veilig bestempelen? heb ik dan gedaan, want er bleef maar iconen op mijn pc komen van waarschuwingen bij telenet secutity pack.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logisch dat Telenet Security Pack opspeelt als je een aantal van deze programma's gebruikt ... er zijn wel meer scanners die dit (ten onrechte) als ongewenste of onveilige programma's beschouwen.

Maar je hoeft niet verder te zoeken naar correcte werking van SDFix (met de Telenet Security-oprispingen als toetje), want uit je andere logjes kan ik - nu al - besluiten dat de basisproblemen zijn opgelost. Je moet enkel nog wat opruimingswerk doen om de resten van deze flinke besmetting te verwijderen :

Verwijder SDFix en (eventueel) MBAM. Dat laatste mag je ook houden als je dat nog later wil gebruiken om te scannen (vergeet dan niet om telkens een update te doen).

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Opschonen'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Systeemherstel -> "Systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken. Toepassen en OK. PC herstarten en het vinkje terug weg halen.

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Download Java Runtime Environment (JRE) 6u11 naar je Bureaublad

Sluit alle programma's die eventueel open zijn - Zeker je web browser!

  • Ga dan naar Start> Configuratiescherm> Softwareen verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderenof op de Wijzig/Verwijderknop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Dubbelklik vervolgens op jre-6u11-windows-i586-p.s.exeop je Bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.

That’s it !

En dan moet je ons nog wel weten te vertellen of het uitvallen van je PC hiermee opgelost is, natuurlijk ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kape,

Ik denk dat ik nu alles gedaan heb volgens jou tips.

Ik moet er wel bij zeggen voor ik nu die scan gedaan heb met Ccleaner en de java is nog bezig te installeren, ik ongeveer 4uur aan de pc gezeten heb,die had niet uitgevallen,MAAR ik ging even een kwartier weg naar de winkel,en als ik terug kwam was de pc uit?

groetjes

Ludeffi

Link naar reactie
Delen op andere sites

kape,

bedankt voor alles,intussen is mijn pc toch wat gezuiverd.

Het is raar,nu valt de pc hij uit als ik er een tijdje niet aan zit,vandaag uren aan de pc gezeten en voorlopig niet uitgevallen, maar ik ben tweemaal een tijdje weggeweest en ieder keer als ik terug was , lag de pc uit.

groetjes

Ludeffi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.