Ga naar inhoud

Foutmelding bij afsluiten XP


vandeveiling

Aanbevolen berichten

Een rood vakje betekent dat er een beschadiging is op de harde schijf en dat deze dus moet vervangen worden.

Je kan de vervanging misschien nog even uitstellen met onderstaande procedure.

Open de verkenner en klik met rechts op de C-schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Doe hetzelfde met de D-schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie,

Ik heb de C: en de D: schijf laten controleren. CHKDSK rapporteert dat de betanden, indexen, security discritors, bestandsgegevens en vrije ruimte zijn gecontroleerd. Bij de D: schijf vermeldt hij: vrije schijfruimte in MFT bitmaps gevonden die als toegewezen is gemarkeerd. het bestandssysteem is hersteld. Dat is heel mooi maar het heeft geen effect op de foutmelding

Ziet u nog andere mogelijkheden?

Vriendelijke groet,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bericht nr 4 schrijf je

misschien is dit een herhaling: /scannow vraagt om de cd van windows xp professional edition. Ik heb de home edition geïnstalleerd en daarvan ook de cd geplaatst. Ik krijg herhaalde malen de boodschap dat dit een verkeerde cd is. Nadat ik telkens met Annuleren ben doorgegaan komt er per saldo geen uitkomst.
Zie je kans om aan een cd van XP Pro te geraken?

Dan kan je de sfc /scannow alsnog uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
In bericht nr 4 schrijf je Zie je kans om aan een cd van XP Pro te geraken?

Dan kan je de sfc /scannow alsnog uitvoeren.

Ik heb vandaag met een cd van Windows XP Professional sfc / scannow uitgevoerd maar er verscheen na afloop geen rapport. Wel had ik vandaag drie keer een blauw scherm met de vermelding ernstige fout. Een buurman heeft om te proberen Linux Mint op de harddisk er bij geïnstalleerd. Dit draait zonder problemen of foutmeldingen. Het zal dus eerder de schuld van Windows zijn dan van de harddisk. Ik ga nu alle gegevensbestanden op de externe schijf zetten en dan Windows 7 installeren. Ik hoop dan van het probleem te zijn verlost.

Ik houd u op de hoogte.

Vriendelijke groet,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.