Ga naar inhoud

BSOD's tijdens fabrieksherstel windows 8.1


acer1996

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb een Acer Aspire E1-572G. Sinds 2 maanden krijg ik constant te maken met zogenaamde BSOD's, blue screens of death. Een kwartier nadat windows opnieuw opgestart was door de BSOD, kwam alweer een nieuwe. Ik kon mijn laptop dus niet meer degelijk gebruiken. Na veel opzoekwerk vond ik niet direct een oorzaak hiervoor, maar vond wel dat ik eens een fabrieksherstel moest proberen. Dit heb ik gedaan, maar als deze 15% gevorderd was, verscheen alweer een BSOD en sloot hij vanzelf af. De laptop startte de fabrieksherstel zelf terug opnieuw vanaf 0% op, maar er verscheen alweer een BSOD na 20%. Achter deze 2de keer belandde ik in dit scherm:

post-50374-1417705987,2174_thumb.jpg

Ik probeerde opnieuw een fabrieksherstel uit te voeren, maar iedere keer verschijnt een BSOD als ik ongeveer 20% gevorderd ben. Na iedere 2 pogingen kom ik weer in het 'choose an option'-scherm. Terugkeren naar windows 8.1 lukt niet, hij keert dan van zelf terug in dit scherm.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stond er eerst Windows 8 op en zijn de problemen ontstaan na de update naar Windows 8.1?

Misschien eerst eens je Ram- geheugen en harde schijf controleren.

Doe eens een geheugentest met Memtest86+

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.


Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.