Ga naar inhoud

Windows 8.1 start niet meer op


elsjem

Aanbevolen berichten

Ja ik hem tweedehands gekocht maar wel bij een bedrijf en niet bij een particulier . De versie is 8.1 pro maar als ik nu in het herstelmenu naar de opdrachtprompt ga dan staat daar ineens een x " schijf" terwijl er eigenlijk alleen een C op hoort te staan ik heb wel garantie op de computer maar niet op de software

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb hem gekocht en toen zat win 8 erop ik kan morgen overdag wel even bellen naar het bedrijf waar hij vandaan komt om het te vragen. Ik doe nu even alles op een geleende iPad. Maar hoop dat ik het snel kan verhelpen dar ik door ziekte aan huis gebonden bent. En mijn pc is dus mijn deur naar buiten als je begrijpt wat ik bedoel. Ik wil ook best foto's mailen naar je sturen van D verschillende schermen die ik te zien krijg en er staat bij het openen van de opdrachtprompt wel een versie nummer ik weet niet of je daar iets mee kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we weten welke bit versie je Windows 8 heeft zou je een herstelschijf kunnen gebruiken maar je kan blijkbaar ook geen herstelschijf aan maken op een andere computer?

Normaal gezien heb je de herstelschijf nodig maar probeer eens of je de computer terug kan opstarten door in de opdrachtprompt bootrec.exe /fixmbr in te geven (Let op de spatie achter exe) en dan de computer te herstarten.

post-23245-1417706003,3072_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we weten welke bit versie je Windows 8 heeft zou je een herstelschijf kunnen gebruiken maar je kan blijkbaar ook geen herstelschijf aan maken op een andere computer?

Op bovenstaande kwam geen antwoord.

En als het antwoord neen is en het terug zetten van een herstelpunt of opstartherstel niet lukken via de geavanceerde opties vrees ik dat je ermee naar een pc hersteller zal moeten gaan.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

In het scherm bij de opdrachtprompt staat Windows 6.3.9600 x:\ windows\ system32 heb je hier misschien iets aan. Ik heb trouwend wel een herstel USB gemaakt in het programma toen de computer nog gewoon aan was. Daarna kreeg ik deze problemen pas. Dus ik heb die wel maar ik kom alleen niet verder omdat ik dan te zien krijgt dat er onderdelen missen of dat het niet compatibel is. Terwijl ik hem met het originele herstel menu heb gemaakt.

aangepast door elsjem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je over geen Windows 8 PRO installatieschijf beschikt vrees ik er voor en zal je best je een pc hersteller opzoeken.

Het probleem is ontstaan omdat je blijkbaar verkeerde handelingen hebt uitgevoerd om je computer te herstellen.

Wat was de aanleiding om fabrieksherstel uit te voeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was een probleem ontstaan met Java en degene waar ik de pc gekocht adviseerde mij om een systeemherstel te doen zonder het verlies van je eigen documenten etc etc. Dit wilde ik dus doen en dit is het resultaat. Dus ik heb alleen die herstel USB gemaakt en op systeemherstel gedrukt meer niet. En nu kom ik er dus niet meer in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een systeemherstel uit te voeren heb je in eerste instantie geen herstelschijf nodig, dat kan gewoon uitgevoerd worden als Windows opgestart is.

En hoogstwaarschijnlijk was er geen systeemherstel nodig om zulk probleem op te lossen.

Zoals reeds in vorige berichten vermeld.... indien via die herstelschijf ( in jouw geval de stick) opstartherstel, systeemherstel, ..... enz niet lukt zal je een Windows installatieschijf nodig hebben om ofwel je pc te vernieuwen of fabrieksherstel uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.