Ga naar inhoud

Omschakeling naar WPA2 zorgt vr problemen IP-configuratie


Spring485

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik de bbox2 van Belgacom omgezet naar WPA-Personal (het enige wat ik verander heb is de passphrase en dus WEP nr WPA2). Nu krijg ik op één (windows 7) computer de melding met volgende: "Draadloze netwerkverbinding heeft geen geldige IP-configuratie". Dit los ik op door elke keer bij opstart van deze computer de probleemoplosser te laten lopen die het dan oplost. Iets gelijkaardig had ik ook eens op een andere computer maar dat zou er ook niks mee te maken kunnen hebben aangezien ik gewoon toen de verbinding verbroken had en daarna terug verbonden waarmee het al was opgelost.

Weet iemand de oplossing hiervoor?

Mvg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Had je bij veranderen van WPA-Personal ook SSID naam gewijzigd want dat is beter.

Nee maar ik had de vorige gegevens verwijderd dus er zou toch geen probleem mogen zijn? Het is echt maar op 1 computer overigens. Nog een andere vraag: hoe zorg ik er voor dat mijn HPprinter automatisch verbonden blijft met een laptop? Want elke keer als ik de laptop opnieuw opzet moet ik de printer uit windows verwijderen en de printer opnieuw toevoegen. Met een andere laptop blijft de verbinding constant doordat ik deze eerst met usb had verbonden.

aangepast door Spring485
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.