Ga naar inhoud

Laptop voor intensief gebruik


jumperken

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik ben op zoek naar een laptop voor intensief schoolgebruik (photoshop, cad, visual studio...). Zelf zou ik denk ik beter gaan voor een SSD (voor gemakkelijke opstart en het deponeren van de meest gebruikte programma's zodat ik er snel aan kan).

Wat kunnen jullie mij aanraden?

Wat ik zelf al gevonden heb is de volgende: Acer Aspire V5-573G-74518G1Taii Azerty - Laptopshop.be

Kunnen jullie mij daarover iets zeggen? Beter te vinden?

Prijs doet er niet direct toe maar ook niet veel meer dan 1500 euro, moet makkelijker meeneembaar zijn (15inch) en een mooi schermresolutie is altijd aangenaam voor de ogen ;)

& het is erg dringend dus moet snel leverbaar zijn.

Alvast bedankt

- - - Updated - - -

Nog een vraagje zou het goed zijn om alle programma's alle bestanden allemaal op dropbox te downloaden? Zodat ik mijn laptop wat kan sparen en er toch zo overal aan kan?

- - - Updated - - -

Ook maken we veel gebruik van het visualiseren van andere besturingssystemen.

Aan de hand daarvan kunnen jullie wel inschatten wat zeker 'nodig' is?

aangepast door jumperken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Acer is zeker geen slecht model, maar de processor is vooral gericht op zuinigheid en is dus niet erg snel vergeleken met andere laptops.

Als je kan gaan tot 1500 euro, zou ik je deze MSI GS60 aanraden. Deze computer is gericht op gamers, maar is ook uitermate geschikt voor jouw doeleinden. De processor is opmerkelijk krachtiger, grafische prestaties zijn ongeveer gelijk en er is 12 GB aan intern RAM geheugen aanwezig, vrij veel dus. Een snelle 128GB SSD is aanwezig, plus een 1TB harde schijf.

Verder is het toetsenbord van de MSI vrij opmerkelijk, want hij wordt gemaakt door het uitstekende SteelSeries en kan verlicht worden.

Om even op je vragen te antwoorden:

Adobe heeft enkele opties waarmee je in de cloud kan werken, maar persoonlijk werk ik liever gewoon 'lokaal'. Gaat veel sneller en is ook betrouwbaarder.

Voor de visualisatie van andere besturingssystemen heb je veel RAM geheugen nodig, wat hier zeker geen probleem zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En deze:

Toshiba Satellite P50-B-10P - Laptopshop.be

Maar dan in azerty? Ik kan deze aankopen via mijn computer winkel. Maar het is enkel ene pure ssd van 256 en weet ik of ik er ga met toekomen. Verder is er een mogelijkheid om die te verhogen naar 500 (en een beetje) maar met een meerprijs en ik zou die 256 dan in mijn oude computer zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Toshiba is ook een prima keuze, nog meer RAM geheugen én een mooi IPS beeldscherm.

Die 256 GB lijkt me echter wel een probleem te gaan worden, zeker als je veel foto/videobewerkingsprogramma's gaat gebruiken. Ook virtualisatie neemt een pak schijfruimte in beslag. Eventueel kan je ook kiezen voor een SSHD, een hybride tussen SSD en harde schijf. Deze Seagate schijf combineert bijvoorbeeld een kleine SSD met een 1TB harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.