Ga naar inhoud

[OPGELOST] virusmelding avast


Gast Chantal De Vos

Aanbevolen berichten

Gast Chantal De Vos

hallo beste mensen

sinds vanmorgen na het downloeden van een nieuwe versie van avast kreeg ik de melding van een verdacht bestand

het noemt als volgt

"C:/Windows/System32/ils.dll

ik volg de raad van avast en de pc word herstart en er word een boot scan gedaan hij start herop en ik krijg weer dezelde melding ik kan ook het venster niet minimaliseren dus heb ik het gesloten maar weet nu niet of ik wel goed gedaan heb

ik heb een print screen genomen maar vind nergens hoe ik het kan invoegen in dit bericht

ander had ik de print meegegeven

kan ik normaal verder werken of moet ik voorzichtig zijn ik ga in alle geval niets doen tot ik van jullie een antwoordje gekregen heb

waarvoor al hartelijk dank

groetjes Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een print screen genomen maar vind nergens hoe ik het kan invoegen in dit bericht

ander had ik de print meegegeven

Je moet gewoon de 'prtscrn' knop in drukken naar paint gaan hier in plakken,opslaan en dan kan je het hier invoegen door op beheer bijlagen te drukken.

Ik denk eigenlijk niet dat het een probleem oplevert van ddat bestand maar als je dit in google ingeeft blijkt het toch een niet zo aangenaam virus te zijn.

Je kan voor alle veiligheid eens een hijacktislogje posten en mbam eens laten lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft je geen zorgen te maken : door een update van Avast wordt dit betrouwbaar bestand herkend als een rootkit. Dit is dus een "valse positieve" in het jargon. Gewoon even een volgende update van Avast afwachten ... en dan zal hun fout wel rechtgezet worden :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Chantal De Vos

goed hartelijk dank ik ben nu gerust en heb het genoteerd bij de volgende Rootkit , zal ik er aan denken

dank aan allen die hierop gereageerd hebben

toffe mensen zijn jullie:ciao:

groetjes Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.