Ga naar inhoud

Geen geluid op Zorin OS 6 Lite


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met mijn Zorin OS 6 Lite.

Ik krijg namelijk geen geluid uit mijn aangesloten speaker. Het zijn nieuwe en

toch krijg ik er geen geluid uit. Ik heb alles er goed ingestoken.

Ik heb verschillende Media en audio players gedownload en getest maar niets werkt.

Het ligt niet aan de speakers want met Fusion (Sega emulator voor linux) komt er wel geluid uit.

Fusion is dan ook het enige waar ik geluid uit krijg.:hmmmm:

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.:top:

Groetjes

-Smoosh-

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dag Smoosh,

Waarschijnlijk is de goede driver van uw geluidskaart nog niet geïnstalleerd.

Doe eens het volgende:

Ga naar Menu (start)

Ga naar Voorkeuren

Ga naar Extra stuurprogramma's

Wacht even tot er nieuwe drivers beschikbaar worden gesteld

Kies vervolgens de driver voor uw geluidskaart en klik op Wijzigingen doorvoeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open eens een terminal en geef het volgend command in:

lspci

U krijgt nu een lijst te zien van de hardware in uw pc, schrijf hier de lijn van uw geluidskaart a.u.b.

bijvoorbeeld:

00:04.0 Multimedia audio controller: ULi Electronics Inc. M5455 PCI AC-Link Controller Audio Device (rev 20)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het:

00:07.5 Multimedia audio controller: VIA Technologies, Inc. VT82C686 AC97 Audio Controller (rev 50)

00:09.0 Multimedia audio controller: Ensoniq 5880B [AudioPCI] (rev 02)

Is het normaal dat ik er twee heb?

Het is een ingebouwde geluidskaart )geen usb-geluidskaart ofzo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje: de VT82C686 AC97 Audio Controller (rev50) is uw onboard geluidskaart (op het moederbord geïntegreerd)

de andere kan een pci-kaartje zijn (ingebouwd) maar ook een geluidskaartje zijn die in de boxen zit als het over USB gaat.

kan je dit even na checken a.u.b. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ik de

00:07.5 Multimedia audio controller: VIA Technologies, Inc. VT82C686 AC97 Audio Controller (rev 50)

is een onboard geluidskaart.

00:09.0 Multimedia audio controller: Ensoniq 5880B [AudioPCI] (rev 02)

is een ingebouwde {geen usb} ziet er ongeveer zo uit Google Afbeeldingen resultaat voor http://supergoudvisje.classy.be/de%2520computer/geluidskaart.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

kunt u even een screenshot plaatsen van de alsamixer (als er een is)?

ga naar het bureaublad op uw computer en klik in de taakbalk (menubar) rechts op het luidspreker icoontje met de rechter muisknop en selecteer: Volumebeheersing instellingen

voorbeeld van de alsamixer:

post-42696-1417706017,4417_thumb.png

zoals u kunt zien zijn er verschillende kanalen: Master, Master M, PCM, Surround, en zo verder

alleen het tweede kanaal is in mijn geval stilgezet (mute) MM, de andere kanalen staan open 00

met de pijltjes toetsen kunt u van links naar rechts navigeren en het volume van beneden naar boven instellen per kanaal

met de letter M op het toetsenbord zet je het betreffende kanaal op mute

het kan echter ook zijn dat u in het BIOS het onboard geluidskaartje moet uitschakelen maar probeer eerst de alsamixer uit.

- - - Updated - - -

oeps ik was even te laat

de geluidskaart: Ensoniq 5880B [AudioPCI] (rev 02) moet voorrang krijgen, dat wil zeggen dat u via het BIOS de onboard geluidskaart: VIA Technologies, Inc. VT82C686 AC97 Audio Controller (rev 50) moet uitschakelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.