Ga naar inhoud

Waarom Volume pictogram van monitor verschijnt en wil niet weg van scherm?


koraal19

Aanbevolen berichten

Om welke monitor gaat het precies, want blijkbaar heeft deze ingebouwde speakers of niet?

Heb 2 jaar terug een gelijkaardig probleem gehad met een Samsung monitor, enkel was het daar de auto functie die constant verscheen in beeld.

Heel erg vervelend en na het openen van de monitor zat er bij de knoppen op het printje een hoop stof die ik netjes verwijderd heb en sindsdien werkt de monitor weer goed.

Maar het had net zo goed een breuk op het kleine printje kunnen zijn waarop de knoppen zitten.

Heb je met een andere monitor het zelfde probleem, ik vermoed van niet maar laat maar weten of je dit kan proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zit het probleem dus in de bedieningsknoppen/ elektronica van je monitor.

Een handleiding of video over het repareren van een Packard Bell monitor kan ik helaas niet vinden, kun je aan de achterzijde schroeven vinden om het achterste cover los te maken en of te verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zit het probleem dus in de bedieningsknoppen/ elektronica van je monitor.

Een handleiding of video over het repareren van een Packard Bell monitor kan ik helaas niet vinden, kun je aan de achterzijde schroeven vinden om het achterste cover los te maken en of te verwijderen?

Op de achter zijde zit 4 gatjes voor muurbeugel en veder geen schroeven dat lijkt geperst te zijn ik had het graag open gemaakt,

de knopen zitten niet vast lk ga er van uit dat het aan software van monitor ligt,in dat geval wat zal zo reparatie kosten ?

Ik bedoel gezien de weinig waden van monitor is reparatie moeite waard of kan ik beter een anderen optie zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal het scherm waarschijnlijk in elkaar geklikt zitten als er schroeven ontbreken, aan de sticker op de achterzijde van je monitor is af te lijden dat deze zo een 5 jaartjes oud is ondertussen.

Als het met reinigen van de knoppen in de monitor niet lukt om zelf te doen is het maar de vraag of de waarde van de monitor nu nog in verhouding gaat zijn met de onkosten die je eventueel moet doen om

de monitor na te laten kijken en te laten repareren. Mocht het met reinigen/ stofvrij maken van het printje waar de knoppen op zitten in je monitor niet opgelost raken en moest er een nieuw stukje elektronica voor besteld moeten worden kan het bedrag wat zo een herstelling zou kunnen kosten al snel oplopen.

Is er misschien iemand in je vriendenkring die hier wat ervaring in heeft en je zou kunnen helpen, anders is de aanschaf van een andere monitor het overwegen waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Dat was inderdaad in elkaar geklikt ik heb hem met beetje moeite open gemaakt ,stofvrij gemaakt maar dat heeft niet geholpen

dan heb ik geheel knoppen chip verwijderd en weer in elkaar gezet,ik heb nou geen knoppen functie op de monitor maar probleem

is wel op gelost,volume pictogram is weg en ik de monitor zoals gewoon gebruiken :) 

met dank aan jullie allemaal.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.