Ga naar inhoud

CheapNCheap Adware probleem


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds kort last van hardnekkig te verwijderen Adware. In de lijst met programma's staat het beschreven als CheapnCheap. Verwijderen via de normale manier weigert ie en er veschijnt steeds dezelfde melding dat ik mijn browser moet sluiten (welke ik op dat moment niet open heb staan).

Ik merk dat mijn pc er steeds trager op wordt en meer moeite heeft met verschillende taken uit te voeren. Ook opent hij tabbladen en vensters met advertenties uit zichzelf en komt met irritante pop-up adverties in teksten op internet.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  [-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\vProt];r

 C:\ProgramData\e1e45fe9175bd409;fs

 emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Afhankelijk van de inhoud van de PC kan dit (soms) behoorlijk lang duren ... maar dit lijkt me toch wel extra lang :hmmmm:

Kijk eens op je C-partitie of je dit bestand zoek-results.log al kan vinden. Dat zou je logje moeten zijn als zoek.exe volledig uitgewerkt is. Ondertussen mag je gewoon werken op je PC, geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de pc al express de hele dag verder niet gebruikt tot nu net eigenlijk dus, om het zoek.exe logje op te zoeken. Maar de pc is zó enorm traag met werkelijk alles. Ik heb nu met énorm veel geduld voor elkaar gekregen om het logje van mijn pc op mijn telefoon te krijgen zodat ik het nu dus via mijn telefoon hier op het forum kan zetten.

Via de pc het logje hier op forum zetten, is bijna geen optie. Maar volgens mij is het uiteindelijk gelukt via mijn telefoon.

Dus hier het zoek.exe logje :

zoek-results.log

Hij is trouwens nog steeds 'bezig' maar ik kon ondanks dat ie bezig was wel het logje kopiëren naar mijn tel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer voor de moeite ... maar dit is slechts het begin van het logje en niet het eindresultaat. Je zal dus toch moeten wachten tot de PC helemaal gedaan heeft en dan de omweg via de telefoon nog eens moeten proberen met een compleet log. Succes ermee !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...