Ga naar inhoud

formules behouden bij invoegen van een rij


BramVB

Aanbevolen berichten

Ik heb een excel-file waarin er een kolom staat met daarin een formule die gebruikt wordt in een pivot-tabel in een ander werkblad.

Die kolom is echter niet zichtbaar voor de mensen die de andere waarden ingeven.

Probleem is:

Als er ergens in de worksheet een rij ingevoegd wordt, zou ik willen dat de formule die in de rij erboven staat voor de hele rij wordt

meegenomen inclusief voor de verborgen cel zodat er geen verwarring is bij de berekening van de pivottabel. Nu is dit niet het geval.

Hoe kan dit probleem verholpen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet onderstaande code achter je Worsheet

Sub Rij_Invoegen()
Application.ScreenUpdating = False
Rows(ActiveCell.Row).Copy
Rows(ActiveCell.Row).Offset(1).Insert
Rows.Copy
ActiveCell.Offset(0, 0).Select
Application.CutCopyMode = False
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

hoe moet je dit doen? en zorgt dit er dan voor dat bij invoegen dit automatisch juist gebeurd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe moet je dit doen?

Dit kan op verschillende manieren, maar hoe jij dit wilt verwezenlijken kan ik niet uit je vraag opmaken.

Wil je dit met behulp van een drukknopje, of door te dubbelklikken of door de Ctrl toets kombinatie ........zeg het maar.

en zorgt dit er dan voor dat bij invoegen dit automatisch juist gebeurd?

Ja....anders had ik je deze code niet gegeven.

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan op verschillende manieren, maar hoe jij dit wilt verwezenlijken kan ik niet uit je vraag opmaken.

Wil je dit met behulp van een drukknopje, of door te dubbelklikken of door de Ctrl toets kombinatie ........zeg het maar.

Ja....anders had ik je deze code niet gegeven.

bucky

Ik wist niet dat je een rij kon invoegen via een CTRL-combinatie, maar doe maar die.

Ik vroeg mij af waar heel die tekst moet ingegeven worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit moet wel via de VBA editer gebeuren, welke versie van Excel heb je?

Als het 2007 of hoger is kan ik het je wel uitleggen, je zult dan wel het tabblad "ontwikkelaars" moeten aanmaken.

Als je er geen vertrouwen in hebt mag je me het bestandje wel ff mailen, stuur dan ff een PB-tje, dan kan ik je mijn email adres geven.

Het is aan jou.

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daar komt ie:

Open je bestand.

Heb je in het lint het tabblad "Ontwikkelaars" staan ga dan naar 2

Anders:

1.

Ga op een van tabbladen in het lint staan, en klik met rechts.

Kies nu "Het lint aanpassen" en het tabblad "Opties voor Excel" verschijnt.

Kies in het linker vak "Hoofd tabbladen", en klik op "Ontwikkelaars"

Hierna kun je de keuze maken tussen "toevoegen" of "verwijderen" wij kiezen voor "toevoegen"

In het rechter vak zie je nu ook "Ontwikkelaars" staan. En druk OK

Het scherm wordt afgesloten, en in het lint is nu het tabblad "Ontwikkelaars" ingevoegd.

2.

Kopieer de code die je van mij hebt gehad, klik met rechts op het tabblad waar je de rijen wilt invoegen, en kies voor "Programmacode weergeven"

Plak nu de code in het grote vak, en sluit de VBA editor af met het rode kruisje.

Je bent nu weer terug op je werkblad. Klik nu op "ontwikkelaars" en kies aan de linkerkant voor "Macro's"

Er opent nu een nieuw venster, en zie daar staat de macro "Rij_invoegen"

Nu kun je twee dingen doen:

Als je op "Uitvoeren" drukt wordt de macro uitgevoerd, hij voegt een rij in onder de rij waar de cursor staat.

Of

Je klikt op "Opties" en kom je weer in een nieuw deelvenster, en die wijst zich zelf.

Type een letter b.v.b. i van invoeren, en klik OK en sluit het venster af.

Als je nu op een cel gaat staan, en je drukt: Alt + i dan wordt er een rij ingevoegd, en je formules worden mee gekopieerd.

VERGEET NIET HET BESTAND OP TE SLAAN ALS: EXCEL_WERKMAP MET MACRO'S

Succes,

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.