Ga naar inhoud

Kan windows wachtwoord niet wijzigen


rvldj

Aanbevolen berichten

Geachte forumleden,

Ik heb een eigenaardig probleem. Bij het inloggen wordt een wachtwoord gevraagd (is zo ingesteld). Als ik mijn wachtwoord invoer zegt windows dat het wachtwoord niet correct is. Via andere software kan ik het inlogscherm omzeilen. Ik probeer nu vanuit Windows mijn wachtwoord te wijzigen........... weer krijg ik te horen dat mijn wachtwoord niet correct is. Vervolgens heb ik software gebruikt die buiten windows om de gelegenheid biedt om wachtwoordt te wijzigen.....hierin wordt gezegd dat mijn wachtwoord 'leeg' is, ofwel, ik zou geen wachtwoord hebben. Echter, bovenstaande acties met een leeg wachtwoord geeft ook 'Incorrect wachtwoord' op. Iemand enig idee?

Dank voor jullie moeite,

Groet,

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dat al lang?

Heb je al geprobeerd om een systeemherstel te doen naar een herstelpunt toen je nog wel kon inloggen met je ingestelde wachtwoord?

Je kan ook proberen om de pc op te starten in veilige modus en dan in te loggen met de adminitrator account.

Verwijder vervolgens het wachtwoord van jouw account en herstart de pc in normale modus.

Nu kan je inloggen met jouw account zonder wachtwoord in te geven.

Je kan dan het wachtwoord opnieuw instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dat al lang?

Heb je al geprobeerd om een systeemherstel te doen naar een herstelpunt toen je nog wel kon inloggen met je ingestelde wachtwoord?

Je kan ook proberen om de pc op te starten in veilige modus en dan in te loggen met de adminitrator account.

Verwijder vervolgens het wachtwoord van jouw account en herstart de pc in normale modus.

Nu kan je inloggen met jouw account zonder wachtwoord in te geven.

Je kan dan het wachtwoord opnieuw instellen.

Hartelijk dank voor je antwoord. Ik ga het proberen en laat weten of het gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor je antwoord. Ik ga het proberen en laat weten of het gelukt is.

Beste Kweezie wabbit

Ik je beide opties geprobeerd: de optie om te herstellen naar een eerder systeemherstel-punt werkte niet omdat het wachtwoord niet klopt. De andere optie werkte wel, namelijk als (de andere) administrator inloggen en dan het wachtwoord wijzigen. Hij start nu wel op met de mededeling dat het wachtwoord niet klopt maar als je dan op OK klikt gaat hij door naar het aanmeld scherm waar je gewoon met je nieuwe wachtwoord kunt inloggen.

Hartelijk dank voor je advies en hulp.

Groet, Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je onlangs nog een volledige virusscan gedaan?

Wat was daarvan het resultaat?

Misschien zit je met een besmetting die door de mazen van je virusscanner is geraakt.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.