Ga naar inhoud

Dell studio xps 8100 blijft mij verbazen (zwart scherm)


eefieeh

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Deze Dell studio XPS 8100 was van mijn lieve broertje, die toen is besloot zijn drivers te updaten want hij had hij last van "screen tearing" ofzo. Toen op een dag (geen idee hij denkt een week later) startten de pc bijna niet meer op. Er waren ongeveer 5 piepjes achter elkaar te horen en je kreeg geen beeld te zien, en als het lukte krijg je na het inloggen een lichtblauw scherm met verticale streepjes te zien. Toen heb ik gegoogeld en las ik dat het wel is aan die geupdate drivers kon liggen. Goed, ik dus met veel moeite de fabrieksinstellingen ingezet. En de PC doet het nu, ik typ hier nu zelfs op (knap he). Alleen nu wil ik gamen, en krijg ik in minder dan een minuut zwart scherm waarbij het geluid nog eventjes doorloopt (kwestie van seconden). Hierna loopt het geluid vast en kan ik niks meer, ik ben ongeduldig en klik gelijk de pc uit.

Ik belde voordat ik de pc nog aan de praat kreeg (dus het blauwe scherm) nog mijn lokale pc winkel en die zei dat mijn moederbord of videokaart stuk was en die beide gemaakt moesten worden want die zaten aan elkaar vast en dit kosten mij 250 euro of meer dat wist hij niet. Maarja, het beeld doet het, gamen ging dus wel voor een paar seconden zag er ook goed uit. Maarja, wat is het dan??? Is het stuk of zit er nog iets verkeerds met die drivers?

Vriendelijk bedankt,

Evita

Link naar reactie
Delen op andere sites

29na1yh.png

Misschien is dit ook wel een deel van het probleem... Ik kan alleen de GPU zijn fan harder aanzetten, die heb ik nu wat hoger gezet en die koelt nu al wel iets af, maar 127 graden daarboven is denk ik niet goed he? Wat is dit? En waarom word dit zo warm? Komt dit door het stof? Naar mijn idee zit er wel wat stof in maar durf niet zo goed de computer uit elkaar te halen.... Sorry voor de vele updates maar ik zie geen knopje met bericht aanpassen.

post-50957-1417706050,6962_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals een update: Ik heb de JUISTE drivers installeert (ADT ofzo) en de juiste updates voor deze computer uitgevoert, en op dell.com gekeken voor mijn type pc wat ik moest installeren namelijk wat chip dingen. Alles is nu dus echt up to date. Ik denk dat er iets mis is aan de binnenkant van mijn computer, software kan het naar mijn idee niet meer zijn. Ik heb net 20 minuten probleemloos kunnen gamen. Dit heb ik gedaan door de fan heel hoog te zetten (van 28 naar iets van 80). Alles werd wel een stuk warmer GPU haalde 66 graden. En ook core 0 en core 1 waren "overhit" Na deze 20 minuten heb ik toch maar het spel uitgedaan, werd een beetje bang dat ik straks nog wat zou vernielen omdat alles zo warm werd.

Kan iemand mij al helpen? Ik ben van plan om anders maandag toch maar hem te laten repareren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.