Ga naar inhoud

Browser champion


Aanbevolen berichten

hey allemaal!

ik ben nog nieuw op dit forum maar ik neem aan dat hier ook gewoon de meest voorkomende forum regels gelden.

zoals de titel al doet vermoeden heb ik problemen met het adware progamma "browser champion", dit progamma is zonder mijn weten geinstaleerd doordat deze bij in een torrent file zat.

ik heb ondertussen het progamma verwijderd met behulp van de "een progamma verwijderen" functie, de torrent en alle bijhorende files en ook alle bestanden die verstopt waren in mijn program files (x86) maar toch staat dit programma nog steeds op mijn pc en het werkt ook nog zonder enige problemen wat mij ten zeerste stoort bij mijn dagelijks gebruik van mijn pc.

daarom hoopte ik dat één van jullie mij hierbij zou kunnen helpen.

alvast bedankt,

mazhufvgj

Link naar reactie
Delen op andere sites


Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is wel meer aan de hand dat alleen die "Browser Champione" ... maar met dit logje kunnen we daar aan beginnen.

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  C:\Windows\tasks\AmiUpdXp.job;f
 C:\Users\Milan\AppData\Local\SwvUpdater;fs
 C:\Windows\tasks\APSnotifierPP1.job;f
 C:\Windows\tasks\APSnotifierPP2.job;f
 C:\Windows\tasks\APSnotifierPP3.job;f
 C:\Windows\tasks\bench-S-1-5-21-552174293-927401653-4265545726-1001.job;f
 C:\Windows\tasks\bench-sys.job - C:\Program Files (x86)\Bench\Updater\updater.exe
 C:\Program Files (x86)\AnyProtectEx;fs
 C:\Program Files (x86)\Bench;fs
 C:\Windows\tasks\cf43921d-02df-421d-ae05-8262e53706bf-4.job;f
 C:\Program Files (x86)\TornPlusTV_version1.11;fs
 C:\Windows\tasks\DSite.job;f
 C:\Users\THEBOS~1\AppData\Roaming\DSite;fs
 C:\Windows\tasks\LyricsContainer Update.job;f
 C:\Program Files (x86)\LyricsContainer;fs
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{FD6EF0F0-B46B-4CB2-839C-BBE569FAA859}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{7F6AFBF1-E065-4627-A2FD-810366367D01}];r64
 C:\Program Files (x86)\Browser Champion;fs
 C:\Users\Milan\AppData\Roaming\DefaultTab;fs
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{FD6EF0F0-B46B-4CB2-839C-BBE569FAA859}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{FD72061E-9FDE-484D-A58A-0BAB4151CAD8}];r64
 C:\Program Files (x86)\Yontoo;fs
 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "TornTv Downloader"=-;64
 C:\Users\MATHIAS\AppData\Roaming\TornTV.com;fs
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 ""=-;64
 "BService"=-;r64
 "BService64"=-;r64
 "Wd"=-;r64
 "Bench Communicator Watcher"=-;r64
 "Bench Settings Cleaner"=-;r64
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce];r64
 "Browser Champion-repairJob"=-;r64
 C:\ProgramData\600440862;fs
 C:\Program Files (x86)\globalUpdate;fs
 emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...