Ga naar inhoud

Dell interne speaker uitzetten


ubuntu

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik ben hier nieuw dus sorry moest ik iets verkeerd doen.

Ik heb hier een HP pc en ben er zeer tevreden over. Er draait Windows XP met SP3 op.

Maar het probleem is dat in de kast zelf interne speakers zitten. Niet zo'n dingen die biep zeggen maar wel echte speakers.

Maar als ik een koptelefoon aansluit op mijn PC, schakelt de PC de interne speakers NIET uit. Dus het heeft weinig zin om een koptelefoon te gebruiken als het het andere lawaai toch niet uitschakelt.

Weet iemand hoe je dit uitzet??

Dank bij voorbaat

Ubuntu

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is wel een appart probleempje.

welke drivers heb je voor je geluid? (realtec of iets anders?)

dit kan je vaak zien in het balkje rechts onderin naast je klokje.

anders eens kijken via apparaatbeheer

druk windows toets + pause toets tegelijk in.

kies tabblad hardware --> apparaatbeheer

daar zal in de tree een onderdeel staan over audio

en hier zal vast in staan welke u heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor uw hulp :-)

Eventjes een foutje rechtzetten. Het is géén HP pc maar DELL

Sorry:banghead:

Bij apparaatbeheer staan verschillende dingen maar ik denk dat het

"SoundMAX Integrated Digital Audio" is.

Als ik deze uitschakel geeft windows een foutmelding dat hij het audiobestand niet kan afspelen.

Dank bij voorbaat.

Ubuntu

P.S. anders trek ik gewoon het kabeltje uit in de kast maar dan kan ik deze speakers ook niet meer aanzetten, daarom zoek ik een andere oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger werkte ik met gewone boxen, maar sinds kort werk ik met gewone MP3 oortjes.

Met gewone boxen was/is geen probleem, de boxen werken en de interne speaker wordt automatisch uitgeschakeld

Maar met de oortjes erin gaat de speaker niet uit.

Eigenlijk kan ik nu ook wel verder. Ik heb mijn oude boxen opnieuw aangehangen en mn oortjes daarin gestopt. Dat gaat het wel want de interne speaker is uit door de boxen en de boxen gaan ook automatisch uit door de oortjes.

Bedankt voor uw hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk herkent je moederbord een dergelijk lage impedantie als bij je oortjes niet als zijnde een belasting, een raar probleem, ik heb het nog nooit zien voorkomen. Andersom heb ik wel al gezien.

Een optie is om in serie met je oortjes een weerstand van 120 ohm te plaatsen. Het maximaal te halen volume gaat dan wel erg sterk afnemen.

Ik kan je aanraden om gewoon je situatie met externe luidsprekers en daar je oortjes in te prikken te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.