Ga naar inhoud

2 videokaarten in 1 pc


thesander

Aanbevolen berichten

Dag thesander,

 

Welkom op PC Helpforum !  :)

 

De recentste/recentere videokaarten van Nvidia bevatten de functie SLI (Scalable Link Interface). Dat is een functie van Nvidia die het mogelijk maakt om twee videokaarten in een PC te installeren waardoor je kan genieten van de extra prestaties van de tweede videokaart. Een vereiste is wel dat beide videokaarten dezelfde cores bezitten, wat hier het geval is, maar ook dat ze beiden SLI ondersteunen, en dat is helaas niet het geval voor de GeForce 520. Daarom zou ik het toch maar beter houden op de GT330M. Als je dit gedaan zou hebben omwille van het feit om van betere prestaties te kunnen genieten tijdens het gamen, dan zou ik toch sparen voor een recente videokaart, aangezien deze toch al redelijk sterk verouderd begint te geraken en niet meer voorzien is van de 'modernere snufjes' en de laatste nieuwe functies...

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Ik wil het eigenlijk gebruiken om een spel dat ik op de pc speel ook te kunnen livestreamen, maar dat is bijna niet mogelijk want zodra ik de stream aanzet verandert de FPS van 50 naar 10-20.

Oftewel ik doe het inderdaad voor betere prestaties.

Als ik een nieuwe en betere videokaart zou kopen, welke zou je dan kunnen aanraden die niet al te duur is?

 

bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je het onderstaande eens kunnen uitvoeren ? Dan hebben we meer duidelijkheid en kunnen we je beter helpen.

 

Download en installeer Speccy

 

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien het voor-ingebouwde moederbord en de toch al tamelijk verouderde processor lijkt het mij geen goed idee om deze PC te upgraden. Mocht je hier een recente videokaart in plaatsen, ondervind je vroeg of laat verzwakking van de prestaties van je processor (omdat die niet meer mee kan). Ik zou het dan toch maar houden bij de GT330M. Mocht je toch overwegen om betere prestaties te willen bereiken, kun je misschien maar beter uitkijken naar een nieuwe PC. 

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.