Ga naar inhoud

PC Upgraden.


Jee

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal. 

 

Ik ben van zin om mijn PC up te graden zodat hij wat vlotter de nieuwste games kan draaien. En liefst ook op hoge settings.

 

Nu is mijn vraag wat ik best upgrade, is de grafische kaart voldoende? Of moet ik meer upgraden?

Hoe kan ik best zien welke grafische kaart ik heb?

 

Dit zijn de dingen die ik kan terugvinden:

Processor: AMD Phenom II X4 965 Processor 3.40 GHZ
Geheugen 8.00 GB
Beeldschermadapter: AMD Radeon HD 6800 Series
 
Kan iemand me hierbij helpen?
 
alvast bedankt,
Jee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jee,

 

 

 

Beeldschermadapter: AMD Radeon HD 6800 Series

 

Dit is je grafische kaart. Maar we moeten nog enkele dingen te weten komen alvorens we kunnen upgraden. Zou je eens het onderstaande kunnen uitvoeren ?

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht ik van jou zijn zou ik, om op een vlotte manier te kunnen gamen, zowel processor als videokaart vervangen. Alhoewel de processor nog niet echt aan vervanging toe is (3.4Ghz, 4 cores & threads, L3 cache, ...) maar wel al redelijk verouderd is, is het misschien wel gemakkelijker voor in de toekomst want vroeg of laat zal deze waarschijnlijk niet meer kunnen voldoen aan de eisen van de "gaming-markt". Op deze manier voorkom je ook 'bottlenecking' van je nieuwe videokaart door de processor. De keuze is natuurlijk aan jou.

 

De videokaart zou ik toch zeker vervangen aangezien deze ook sterk verouderd is. 

 

Optioneel zou ik ook het RAM geheugen vervangen door een RAM geheugen met een grotere frequentie met als gevolg een RAM geheugen dat sneller 'werkt' in combinatie met een (nieuwe) processor en videokaart.

 

Weet je toevallig wat het vermogen van uw voeding bedraagt ? Door de nieuwe aanschaf van processor en/of videokaart en RAM geheugen kan het zijn dat uw systeem meer vermogen nodig heeft om op een correcte manier te kunnen functioneren.

 

 

Wat is uw maximale budget voor deze onderdelen ?

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thedarkness,

 

alvast bedankt voor je reactie. 

 

Ik had gehoopt er met 500€ vanaf te zijn. Maar ik vrees dat dit niet gemakkelijk gaat zijn.

Als het me 1000€ kost spaar ik gewoon even door en dan heb ik de juiste dingen. 

 

Mijn voeding: stealth X stream 2. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze voeding zou normaal geen problemen mogen geven. Met 600 Watt zou je toch zeker moeten toekomen. 

 

Ik heb een samenstelling voor je gemaakt met de onderdelen die je nodig hebt, m.a.w. het RAM geheugen (optioneel), de videokaart, de processor (optioneel) + een processorkoeler die prestatiegericht is en weinig tot geen geluid produceert (optioneel).

 

Alles bij elkaar komen we een bedrag uit dat lichtjes boven je budget zit. Deze samenstelling bezit een processor die evenveel kernen bezit, enkel iets minder cache (= tijdelijk geheugen) en een kleinere frequentie. Hiermee zitten we wel onder het budget. 

 

Als lid van PCH forum kom je trouwens ook in aanmerking voor een korting van €10,00 en gratis verzendkosten bij azerty.nl . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.