Ga naar inhoud

Zelfde probleem als fred1976 rare tekens Chinese tekens boven tabs


Aanbevolen berichten

Hoi,
 
Er was inderdaad wat adware en PUP's (Potentially Unwanted Programs) aanwezig. Programma's zoals Softonic en Wondershare werden verwijderd omwille van een bedenkelijke reputatie. Indien je deze toch perse wenst verder te gebruiken zal je Softonic opnieuw moeten installeren na de behandeling. De mappen van Wondershare zou ik eventueel kunnen terugplaatsen. Mocht je dit programma dus perse willen verder gebruiken laat je het mij maar weten.
 
Hoe gaat het momenteel met de vervelende Chinese tekens? Zijn deze nog steeds aanwezig?
 
Ik zou graag nog een controle:

Download 51a5d669693dd-icon_OTL.pngOTL naar het bureaublad.

OTL uitvoeren

  • Dubbelklik op "OTL.exe" om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Wanneer er een melding verschijnt van het gebruikersaccountbeheer klik dan op "Ja / Yes".
  • Vink bovenin OTL de optie "Scan all users" aan.
  • Klik nu op de knop "Run Scan" 511b6947e8e98-runscan.png.
  • Wanneer OTL gereed is zullen er twee log bestanden worden geopend met de naam (OTL.txt) en (Extras.txt).
  • Voeg beide bestanden nu als bijlage toe aan het volgende bericht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Sinds de eerste door jou aangerade scans heb ik eigenlijk geen last meer gehad van die vervelende Chinese tekens. Dus het lijkt erop dat de veroorzaker van die ellende inmiddels van mijn computer is afgevoerd. Dank daarvoor. Het was mij in 1e instantie alleen om die overlast door Chinese tekens te doen, maar Softonic is reeds sinds langere tijd redelijk ongewenst, maar ik zag geen mogelijkheid om die rotzooi van mijn laptop af te krijgen. Dus hartstikke mooi dat dit ook verwijderd is. Wat betreft Wondershare, dat programma heb ik ooit één keer moeten gebruiken om per ongeluk verwijderde contacten van mijn mobiele telefoon terug te halen. Ik verwacht het niet dan wel nooit meer nodig te hebben. Dus dat programma verwijderd is, is geen probleem.

 

Beide logjes van OTL heb ik bijgevoegd.

 

Mvg,

Ehlhardt

Extras.Txt

OTL.Txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Mooi om horen! Programma's als Softonic ben je naar mijn mening ook liever kwijt dan rijk. Het logje ziet er goed uit, waardoor alle malware wel van je computer verwijderd is lijkt me. Enkel staat er nog een proxy open op je Internet Explorer welke ik voor alle veiligheid zou willen sluiten. Dit is vermoedelijk door de malware geopend om toegang te geven tot je computer.

 

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe 51a612a8b27e2-Zoek.png nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)

  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
    resetIEproxy;
    emptyalltemp;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

 

Daarna zijn we wel stilaan klaar vermoed ik en kunnen we aan de opruiming van de tooltjes en logbestanden beginnen. :)

Zijn er anders nog vragen waarmee je zit of waarbij ik je kan helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ehlhardt,
 
Helemaal normaal dat je deze beredenering maakt. Een antivirus hoort toch gewoon alle malware buiten te houden, niet? Wel, dat is jammer genoeg in deze wereld niet het geval. Er is momenteel geen enkele antivirus op de markt die je zal vrijwaren van elke malware die ronddwaalt op het internet. De reden daartoe is dat elk anti-malware of antivirus bedrijf steeds veroordeeld is om achter de feiten aan te lopen. Zij kunnen hun database pas aanpassen nadat een bepaalde infectie enkele uren/dagen circuleert op het internet.
 
Tegenwoordig zijn er wel enkele beveiligingspakketten die gebruik maken van zogenaamde heuristische detectie. Dit wil zeggen dat het programma verdacht gedrag van bepaalde bestanden zal gaan tegenhouden of er in elk geval een melding van geven. Maar ook dit systeem is jammer genoeg niet waterdicht.
 
De beste beveiliging voor je computer zit anno 2015 nog steeds voor het computerscherm, waarbij voorzichtigheid en "gezond verstand" dus de sleutel is tot een schone pc. Daarnaast is het aan te raden om een goede antivirus te gebruiken in combinatie met een anti-malware scanner waarmee je met regelmaat eens een aparte scan doet.
 
Goede anti-malware scanners zijn bijvoorbeeld Malware Byte's Anti-Malware of Emsisoft Anti-Malware.
Daarnaast nog even vermelden dat elke gratis antivirus degelijk werk levert. Het verschil met een betalend pakket zit hem vaak in nog enkele extra beveiliging snufjes zoals surfbeveiliging of een geoptimaliseerde firewall.
 
Meer informatie vind je in de informatieve links in mijn eerste bericht...
 



 
Nu de problemen opgelost zijn stel ik voor om alle gebruikte programma's en logbestanden opnieuw van je computer te verwijderen.

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad, deze zal de gebruikte tools en logbestanden weer verwijderen.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoeft u deze niet te plaatsen.

52eb9fd5cebc8-Delfix.jpg

 

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

 

524984.pngHou er rekening mee dat ons forum deze avond wellicht moeilijk tot niet bereikbaar zal zijn wegens een gepland serveronderhoud.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.