Ga naar inhoud

Trage pc, zelfs na herinstallatie win 7 home


Aanbevolen berichten

Hallo Mell,
 
Laat onderstaande nog even lopen. Daarna zijn we wel klaar met het malware gedeelte denk ik zo.
Indien er nog geen of minimale verbeteringen merkbaar zijn stel ik voor toch het hardware aspect eens te bekijken. Malware is gelukkig dan al uitgesloten. :)

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad. (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

AdwCleaner uitvoeren

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi Mell,
 
Met behulp van Delfix gaan we alle gebruikte tooltjes en logbestanden opnieuw van je computer verwijderen. MalwareByte's Anti-Malware zal echter op je computer blijven staan en kan je eventueel blijven gebruiken als aanvullende malware scanner.

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad, deze zal de gebruikte tools en logbestanden weer verwijderen.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoeft u deze niet te plaatsen.

52eb9fd5cebc8-Delfix.jpg

 

Gezien het hele hardware verhaal niet zo aan mij besteed is laat ik dit over aan een van de andere gebruikers of collega's. Zij zullen in dit topic reageren van zodra ze online zijn. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mell,uit ondrzoek is gebleken dat malware niet de oorzaak is van het trage systeem.

Na onderzoek van je speccy log is mij duidelijk geworden dat de hardware zelf erg traag is. Veel onderdelen zijn zelfs de allertraagste die te verkrijgen zijn,zoals de processor.

Hier is erg weinig aan te doen behalve dan het vanvangen van wat onderdelen.

Ik denk persoonlijk dat het verstandig is om een nieuwe hardeschijf te plaatsen,als het busget het toelaat zelfs een goedkope ssd. Dit is toch het onderdeel vanaf waar alles opgestart word aan programma's en waar de meeste winst op te behalen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Yannick,

 

Bedankt voor je reactie. Ik weet helemaal niks over hardware. Wat moet ik bijvoorbeeld moeten kopen??

Ik bedoel het is voor thuisgebruik, als ie maar niet zo traag is met  websites, of afspelen van video's.

 

Als je dat er ook bij kan zetten een ook een merk? wat ik eventueel zou kunnen kopen? Zou ik dat zeer op prijs stellen.

 

Ik hoor het graag van je.

 

Groet, Mell

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mell,

 

Ik zou aanraden om een wat snellere processor te nemen en een ssdtje.

Ik zie dat uw gewone hardeschijf behoorlijk vol zit, heeft u veel programma's geinstalleerd, of staan er gewoon veel bestanden op?

 

Heeft u misschien een budget wat u maximaal zou uit willen geven?

En ik neem aan dat omdat u aangeeft geen verstand te hebben van hardware u deze upgrade niet zelf kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mell,

 

In het Speccy logje staat voor je CPU een temperatuur van 59°C terwijl de max temperatuur voor deze processor +/- 64°C is.

Ook je moederbord censor geeft een temperatuur van 55°C weer wat erop kan wijzen dat de warmte onvoldoende word afgevoerd.

Controleer de CPU koeler eens op stof, dit kan een reden zijn dat je pc langzamer is dan vroeger omdat een processor zich zelf lager clockt om schade te voorkomen.

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mell,

 

Ik zou aanraden om een wat snellere processor te nemen en een ssdtje.

Ik zie dat uw gewone hardeschijf behoorlijk vol zit, heeft u veel programma's geinstalleerd, of staan er gewoon veel bestanden op?

 

Heeft u misschien een budget wat u maximaal zou uit willen geven?

En ik neem aan dat omdat u aangeeft geen verstand te hebben van hardware u deze upgrade niet zelf kan doen?

Hoi Yannick,

 

Ik heb inderdaad best wel veel bestanden. Ik heb eigenlijk geen budget. Maar op dit moment is het nog niet mogelijk om dit aan te schaffen. Maar over een aantal weken zal dit wel lukken. Waar moet ik dan op letten? Ik heb waarschijnlijk wel iemand die het zou kunnen plaatsen.

Echter heb ik op dit moment een ander probleem. Ik zit nu ingelogd op veilige modus omdat ik in normale modus geen webbrowser opgestart krijg. ik heb scans gedaan met Malwarebytes, hier krijg ik geen fouten. Ik heb nu in veilige modus ingelogd om het hier te kunnen melden.

 

Ik weet niet of dit nog hier hoort maar jah.

 

Wie kan mij hierbij ook helpen???

 

alvast bedankt

 

Mell

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mell,

 

In het Speccy logje staat voor je CPU een temperatuur van 59°C terwijl de max temperatuur voor deze processor +/- 64°C is.

Ook je moederbord censor geeft een temperatuur van 55°C weer wat erop kan wijzen dat de warmte onvoldoende word afgevoerd.

Controleer de CPU koeler eens op stof, dit kan een reden zijn dat je pc langzamer is dan vroeger omdat een processor zich zelf lager clockt om schade te voorkomen.

Hoi Dasle,

 

Ik heb even mijn systeemkast geopend en inderdaad hij zat helemaal onder de stof. Ik heb het afgestoft, maar heb nu weer bovenstaand probleem :(  :(

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.