Ga naar inhoud

D en Z partitie waren niet meer zichtbaar ?


Patjera

Aanbevolen berichten

Heb vandaag iets raars meegemaakt.  Ik heb normaal 3 partities : C,D en Z.  Na het opstarten van de pc bleek D en Z niet meer zichtbaar.  Hoe kan dit zomaar verdwijnen ?  De C partitie werkte wel.  Windows startte normaal op.  De programma's werkten, maar D en Z waren niet te zien.

 

Ik heb dit gelukkig kunnen repareren door met macrium reflect D en Z terug te zetten (om van belang van backups te spreken.  Doe dit minstens wekelijks één keer)

 

Iemand enig idee wat zoiets kan veroorzaken ?  Een virus ? Laptop aan vervanging toe (is nog maar 2 jaar oud) ? .... Ik zou dit liever niet te vaak meemaken. Op mijn Laptop zo'n image terugzetten duurt toch wel bijna 4 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had u eerst gewoon proberen te herstarten voordat u die backup terug had gezet?

Het had ook gewoon een hikje in windows kunnen zijn die met een simeple reboot opgelost zou zijn geweest.

 

Het kan wel vaker voorkomen dat een schijf zijn driveletter verliest, dit is met een paar klikken weer teurg te zetten zonder enig verlies van data.

 

druk op start, druk met rechts op computer, druk op beheren. U komt nu in een nieuw scherm, druk daar in de linkerbalk op schijfbeheer.

Daar kunt u met rechts op een schijf of partitie klikken en zeggen 'schijfletter toevoegen of wijzigen'

Groot kans dat de schijf gewoon zichbaar was, maar de driveletter niet, als u dit dan volgt geeft u de letter terug en het is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb verschillende keren herstart, ook in veilige modus, maar dat loste het niet op.

 

aan de sugestie naar schijfbeheer te gaan, heb ik niet gedacht.  :xd:  Ik was een beetje geschrokken omdat ik dat nog nooit voor heb gehad.

 

Wel vond ik al googelend soortgelijke gevallen, die het toch ook niet opgelost kregen via schijfbeheer....en dan zit ne mens soms langer te zoeken wat hij kan doen, terwijl het met die image toch binnen de paar uren is opgelost.  Maar ja...mogelijk zou je sugestie gewerkt hebben.  Ik heb het niet geprobeert.

 

mij interesseerd vooral wat zoiets veroorzaakt en daar vindt ik niet direct een antwoord op. :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal is dat een windows update of een ander stukje software wat gebruikt maakt van een externe partitie, of wat iets teveel reachten heeft en daarom een bitje omgooit.

Het hoeft helaas niet altijd logisch te zijn wat er aan de oorzaak van een probleem ligt.

Het vervangen van de laptop gata inniedergeval niet nodig zijn! Het is waarschijnlijk gewoon een programmatje geweest wat even dwars lag.

 

Het belangrijkste is is dat het opgelost is!

 

 

Als u verder geen vragen meer heeft mag u via moderatie tools dit topic sluiten/markeren als opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.