Ga naar inhoud

[OPGELOST] Nieuwe videokaart aanschaffen


topheke

Aanbevolen berichten

Beste,

ik zou graag een nieuwe videokaart voor m'n PC aanschaffen, maar ik had graag advies gehad over welke de beste is naar m'n wensen.

Ik wil een nieuwe kaart kopen om de nieuwste pc-games te kunnen spelen. Ik ben geen hard-gamer, maar speel toch graag af en toe de nieuwste games.

M'n budget gaat tot 350€, en ben eventueel bereid om extra RAM-geheugen toe te voegen.

Dit is de configuratie van m'n PC:

* PC: Dell Dimension E521

* Processor: AMD Live X2 5600+

* Memory: 2GB DDR2 (533Mhz)

* OS: Windows Vista

* HDD: 320GB 7200rpm SATA

* 16x RW DVD

* current graphiccard: 256MB ATI Radeon X1300 Pro

* Mainboard: Dell Inc 0UW457

Is dit voldoende?

Ik weet niet wat het vermogen is van de power supply maar ik vermoed dat dit wel van belang is.

heeft u nog info nodig?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit voldoende?

Ik weet niet wat het vermogen is van de power supply maar ik vermoed dat dit wel van belang is.

Heb jouw eigenschappen eens bestudeert i.v.m. prestaties. Is toch al heel wat voor mij, ook jouw ram geheugen lijkt me al heel wat.

Een betere videokaart en meer RAM zou inderdaad kunnen, maar er zit wel een addertje onder het gras. Zie dat je PC een Dell is. Een zeer goed merk, wel heeft Dell soms zowat zijn kuurtjes, en hier verwijs ik naar, welk merk zou ik kunnen of mogen gebruiken van RAM of videokaart.

Ik weet niet wat het vermogen is van de power supply maar ik vermoed dat dit wel van belang is.
Moet normaal op de supply vermeld staan. Ik vermoed dat de jouwe wel eens 350 W zou kunnen zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik u was zou ik eens gaan zien voor een kaart zoals bijvoorbeeld de Ati 4850

een erg leuk kaartje voor een fatsoenlijke prijs. en je kan er zeker de nieuwe games goed op spelen!

mogelijk zou er dan wel een iets zwaardere voeding in moeten, maar gezien je budget gaat dat makkelijk lukken (combo ati 4850 + voeding is hoogstends €200)

extra werkgeheugen is naar mijn inzien niet echt van belang, 2 gb is niet verkeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de info dat ik op Internet vindt, zou deze in m'n PC passen.

Deze Pc zou geen voeding gebruiken die enkel op Dell Pc's werkt.

De hoofdkabel is een "ATX 24 pin & 20 pin compatible" kabel, dus ik denk wel dat het zal werken.

deze voeding heeft ook een "PCI-E 6 pin" en een "PCI-E 6+2 pin" kabel, dus ik denk dat deze wel geschikt zal zijn voor de 9800GTX.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.