Ga naar inhoud

cooling-fan probleem


deco1966

Aanbevolen berichten

Ik heb dus gezocht hoe ik een laptop moest opensmijten om aan die koeler te komen...

Pech dat ik een HP pavillon Notebook heb.....moet je bijna compleet demonteren en begin ik niet aan.

 

Mag ik proberen om met een stofzuiger het stof weg te halen via de roosters of net niet doen....las iets ivm ventilator tegenhouden als hij niet losgekoppeld was......

Of breng ik hem binnen in een pc-herstelshop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je een laptop gaat kopen is de meest interessante kant om te bekijken de onderkant ... zo weet je meteen in welke mate de hardware toegankelijk is.

 

Als je geen ervaring hebt met deze materie, dan is het aangewezen om niet beginnen te knutselen en breng je hem inderdaad best binnen bij een PC-hersteller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus gezocht hoe ik een laptop moest opensmijten om aan die koeler te komen...

Pech dat ik een HP pavillon Notebook heb.....moet je bijna compleet demonteren en begin ik niet aan.

.........................

Indien het zoals ik veronderstel om een HP pavilion g7 gaat dan heb je waarschijnlijk dit filmpje al bekeken: https://www.youtube.com/watch?v=UaH4GLDHgms

Je hoeft die laptop echt niet helemaal te demonteren hoor. In minuut 4 van het filmpje ben je al ver genoeg met demonteren om de koeling te kunnen schoon blazen.

Dat doe je door met droge perslucht door het luchtuitlaatrooster aan de linker achterzijde te blazen terwijl je de ventilator belet mee te draaien door de bladen te blokkeren met bv het steeltje van een penseeltje.

Dit ter info, want zonder ervaring of aangeboren handigheid begin je er best niet zelf aan zoals Asus al opgemerkt heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@droske waardeer je filmke zeker hoor!

Maar dit moet je durven ,zelf ook eens ook HP van één vriend onder handen gehad,koeling overleden,awel ben gestopt met open vijzen,werd me te ingewikkeld.

Scherm van laptop vervang ik b.v. in 10min, moederbord/voeding van desktop doe ik ook!

 

Wanneer je een laptop gaat kopen is de meest interessante kant om te bekijken de onderkant ... zo weet je meteen in welke mate de hardware toegankelijk is.

Dit is natuurlijk gouden tip, ook de andere tips!Heb geluk met Medion kan aan koeler aan!

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.