Ga naar inhoud

2de videokaart bijplaatsen of een nieuw? (gainward gtx570 (GS en gewoon))


jens

Aanbevolen berichten

wel het is daarom dat ik het hier ook nog eens vraag omdat ik de voorbije dagen wel wat problemen heb opgemerkt die zich vormen rond de GTX 970, vooral rond zijn opsplitsing van het geheugen van 3,5GB en 0,5GB begon ik wat te twijfelen. en de plotselinge specs die toch iets anders waren dan dat ze in het begin vrijgaven.

 

Het is wel goed dat jullie zeggen dat ik me over de cpu nog geen zorgen hoef te maken :)

 

 

en zoals Yannick zegt de AMD lijkt inderdaad ook wel goed, maar ik zou het liefst bij nvidia blijven omdat ik al altijd nvidia heb gehad en over AMD weet ik niet veel.

 

ik zie ook dat de geheugencontroller van AMD  R 290x (uber mode)een 512bit is en die van de GTX 970 een 256bit, is dat een groot verschil kwa prestaties of is dat niet heel erg "belangrijk"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bang zijn om over te stappen kost je alleen maar bakken met geld. Je meot meegaan met de markt en niet blijven vasthouden aan 1 bepaald merk (tenzij je specifiek iets nodig hebt wat alleen dat merk bied). ZOveel anders is het niet, het is alleen een andere driver.

 

In dit geval zou die bus niet veel moeten uitmaken omdat ze zeggen dat nvidia zijn streams beter comprimeert en zo dus een minder grote bus nodig heeft (hetzelfde zou kunnen behalen met 256 wat amd met 512 kan. ZEGGEN ZE).

 

Feit is, AMD geeft meer waar voor je geld. Als je echt de allerbeste kaart wilt dan moet je bij nvidia zijn, maar daar betaal je dan ook naar.

 

Je CPU hoef je je inderdaad geen zorgen om te maken de eerstkomende tijd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, dan zal ik nog een paar weekjes afwachten, en kijken wat de GTX970 en de AMD R 290x (urben mode) doen met hun prijzen,

kijken of er nog zaken uit de bus komen bij de GTX en de reacties nog wat afwachten van de AMD. :)

 

En ja dat is wel waar voor  nvidia betaal je inderdaad wel pakken meer :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.