Ga naar inhoud

Vosteran virus al enige maanden op PC, niet te verwijderen


Jacky8

Aanbevolen berichten

Aan PC Helpforum,

 

Een paar maanden geleden is bij het downloaden van Skype waarschijnlijk het Vosteran virus geinstalleerd.

 

De 2 PC's die op dezelfde modem zijn aangesloten zijn beide PC's met het virus besmet. We hebben op alle mogelijke manieren geprobeerd om het virus te verwijderen:

 

Systeemherstel.

Malwarebytes anti-malware geinstalleerd en laten uitvoeren in de veilige modus.

In het register defaultUpdate van Google gewijzigd van 0 naar 1 (wegens niet meer updaten van Google Chrome).

Vele overige acties, die niet hebben geleid tot definitieve verwijdering van het virus.

 

De PC's werken niet goed meer. Uploads van Windows-update worden geblokkeerd. Google Chrome werkt niet meer en kan regelmatig niet worden opgestart. Windows Vista werkt niet meer goed. Windows Live Mail kan niet meer worden geopend etc. etc. Iedere keer doen zich nieuwe problemen voor die erop wijzen dat het virus niet van de beide PC's af is. Inmiddels is het virus al enige maanden op het systeem aanwezig. Het virus installeert de eigen browser op agressieve wijze en is op vele plaatsen op de PC geinstalleerd. Ook met Malwarebytes anti-malware in de veilige modus is het niet gelukt om de PC's schoon te krijgen. Op 1 PC is het virus zelfs aanwezig bij het opstarten in de veilige modus. Als Google chrome wordt aangeklikt, in de veilige modus, komt het logo van webssearches in beeld (van Vosteran). 

 

Wat moeten wij nog doen om het virus definitief van de beide PC's af te krijgen?

 

Is het mogelijk dat iemand op afstand mee kan kijken op een van de PC's?

 

Graag jullie advies.

 

Alvast bedankt.

 

Jacky

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.