Ga naar inhoud

usb kan niet meer geformateerd worden


janmuuter

Aanbevolen berichten

Omdat ik toch al elke drie dagen een verse image maak gebruik ik die tools zelf niet vaak. Voordeel van een image is dat je werkelijk weer terug bent bij je vorige installatie. Van die verwijdertools moet je ook maar afwachten of ze alles en niet meer dan dat verwijderen. Maar als jij daar goede ervaringen mee hebt is het prima. Er zijn immers meerdere wegen die naar Rome leiden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel. Ik gebruik Norton Ghost, maar heb ook EaseUS Todo Backup Free 8.0 klaar staan.
Ik maak idd van de Windows folder de tmp en van SoftwareDistribution de download folder leeg. Ook de minidump leeg ik altijd.
Vervolgens in mijn user area de "recent" entries en van lokal ook daar weer de tmp. Vooral deze laatste zit bij mij meestal aardig vol.

Ook heb ik systeemherstel uitgeschakeld, zodat ik daar geen ruimte verlies
Vervolgens, als er veel updates zijn geweest ruim ik via de verkenner (schijfopruimen) op. Dat laatste dus inc. de systeemfiles die Windows bewaard om updates te kunnen deïnstalleren. Omdat ik dat toch nooit hoef, hoef ik die files ook niet te bewaren (ik bewaar ook immers een aantal van mijn images). Dan mijn prullenbak leegmaken en met Puran Defrag free alles defragmenteren.

Als laatste dan maak ik met Norton een image. Het is geen zuivere kopie van je OS-schijf (al kan hij dat blijkbaar wel, maar dan neemt hij ook de andere partities mee en dat wil ik niet). Norton neemt echter je twee grote files (hybernate en pagefile) niet mee, die voegen toch niets toe. Ook moet je opletten dat er van je verborgen (opstart) partities ook een image gemaakt wordt. Normaal heb je die volgens mij niet nodig, maar wel als je hd crashed. Voor de zekerheid neem ik die echter ook mee.

In Windows kun je ook een echte systeemkopie maken. Die is nog wat uitgebreider. Windows laadt ook het systeem om een partie aan te kunnen maken, zodat je niet afhankelijk bent van het aanmaken van de juiste partitie grootte, als ooit je hd het begeeft. In Norton moet je daar wél op letten, anders kun je de partitie niet terugzetten.

 

Mijn images en back-up's tenslotte gaan naar een USB drive die normaal uitgeschakeld staat. Elk half jaar naar een extra hd, die ik ergens anders bewaar, zodat hij niet met de pc verbonden is ivm bv blijkseminslag, want dan kan hij toch nog de geest geven.

Sinds ik zo handel lig ik niet meer wakker van verloren data :D

 

En of een image beter is. Voor mijn gevoel wel. Ik heb te vaak gehoord en ook zelf meegemaakt dat het herstelpunt niet goed werkte of helemaal niet te bereiken was. Dat geduvel heb ik met Norton nooit.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.