Ga naar inhoud

De beste gratis cloudservice?


EYES-T

Aanbevolen berichten

Graag had ik jullie mening en ervaringen gekend ivm de verschillende gratis versies van (syncing) cloudservices.

 

Zelf gebruik ik Copy.com en Dropbox : de eerste omdat die nog nooit problemen heeft gegeven en omdat ik door een aantal referrals

over 50Gb gratis ruimte beschik. De tweede enkel omdat ik het handig vind dat die vanop m'n iPhone automatisch al m'n foto's uploadt

naar Dropbox wat ik veel handiger in gebruik vind dan iCloud. Voorlopig heb ik bij Dropbox ook nog 50GB gratis maar dat was door een

promotieactie bij het registreren van m'n vorige telefoon(Samsung) en is niet blijvend.

 

Na wat zoeken op het net heb ik 2 alternatieven gevonden :

 

1/MEGA https://mega.co.nz : Je krijgt meteen 50Gb gratis ongelimiteerd in de tijd en het up- en downloaden gaat zeer snel

.  1 nadeeltje heb ik ontdekt : Toen ik een paar documenten deelde met een vriend en die opende de link op z'n smartphone,

    dan werd hem gevraagd een account aan te maken. Dezelfde link openen op PC, Mac of laptop : geen probleem.

    Ik heb hen een mail gestuurd, ze wisten van het probleem en er wordt aan gewerkt.

 

2/ SurDoc https://www.surdoc.com/ Je krijgt meteen 100(!)Gb gratis maar hier zit er wel een addertje onder het gras. Na verloop

    van 1 jaar komen er voorwaarden(nog niet betalend) maar die worden nogal "mistig" omschreven. Je moet vrienden uitnodigen en

    wat reclame maken op Facebook, Google+ en Twitter en dan zou je je webspace voorgoed verworven hebben. Ik heb ze gisteren een

    berichtje gestuurd voor wat meer uitleg. 

 

Bij mij persoonlijk is het probleem : 50Gb is wat krap maar 100Gb is ruim voldoende. Je kan je bestanden natuurlijk spreiden over

verschillende Cloud providers maar het handigste blijft toch om alles op 1 "plaats" te hebben staan.

 

Hoeveel gratis webspace hebben jullie bij welke cloudservice en wat zijn jullie ervaringen?

 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van SurDoc heb ik nog nooit gehoord, maar de voorwaarden zijn inderdaad niet netjes. MEGA werkt goed en is inderdaad vrij snel. 50GB is een mooie opslagcapaciteit, maar erg veel is het natuurlijk niet. 

 

Persoonlijk gebruik ik ook Dropbox voor de kleinere bestanden en Copy voor grotere zaken. Ik beschik over een bijna een terabyte aan gratis volume bij Copy, back-ups zet ik meestal daar. Nadeel is wel dat de support niet optimaal is en ik vrees eigenlijk een beetje voor de levensvatbaarheid van de site, ik vrees dat ze in de toekomst door andere diensten die meer gratis opslag aanbieden gebruikers gaan verliezen... 

 

Een mogelijke oplossing is natuurlijk het optrommelen van vrienden om zich te registreren bij Copy, dan krijgen zowel jij als diegene die je verwijst extra opslag. ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Superjona, ik weet niet hoe je aan die terabyte bij Copy bent geraakt maar via referrals lukt het nu in elk geval niet meer. Bij mijn laatste referral kreeg ik de boodschap dat de maximumcapaciteit via die weg bereikt was : 50Gb dus.

 

Ik denk echter niet dat Copy zo snel zal verdwijnen : ze zijn een onderdeel van Barracuda Networks die hun sporen ook al op andere terreinen verdiend hebben. https://www.barracuda.com/#

 

Waarschijnlijk zal ik het houden bij Copy en Mega waardoor ik samen toch 100Gb gratis heb alhoewel ik het liever bij 1 service gecentraliseerd had gezien. Die 100 Gb op Surdoc die blijvend

gratis zou worden, zal wel wat van het goede te veel gevraagd zijn.... :-) 

 

In een recente vergelijking op de Cloudwards-site komt Mega er trouwens als aanrader uit t.o.v. enkele bekendere broertjes, vooral wegens die 50 Gb gratis én de beste encryptie.

 

http://www.cloudwards.net/mega-vs-google-drive-vs-skydrive-vs-sugarsync/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb ik geluk, ik heb de dienst vooral gepromoot toen ze net waren begonnen, blijkbaar stond er toen nog geen limiet op het aantal referrals. Het Barracuda Network is inderdaad wel een beetje de factor die zorgt voor stabiliteit bij Copy.

 

Met MEGA maak je in ieder geval geen slechte keus. ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.