Ga naar inhoud

unbuntu/zorin


Gast fcbbrugge

Aanbevolen berichten

Het feit dat u de splash screen niet krijgt om het menu te bewerken voor je doorstart naar Zorin maakt me enigszins zorgen.

Dan vraag ik me af of je wel de juiste programma's gebruikt om met USB te booten.

 

Ik raad je dan ook stellig aan Unetbootin te gebruiken als progje.

Dit programma is zeer eenvoudig in gebruik en doet altijd wat ie moet doen: booten naar splash screen.

 

Ik vraag me dan ook af of u Linux kan uitproberen of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

Ik gebruik Yumi,dacht dat dit moet Linux?

Uitproberen ja heb op firefox geklikt dat werkte ,dan maar install gedaan,,en gelukt!

Alleen dat muis bevriest!!!

 
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd snap ik nu niet veel van uw uitleg hoor.

 

Elke Linux distributie start met een splash screen waaruit u kan kiezen of u het meteen wil installeren of wil uitproberen.

Wat u de mogelijkheid moet bieden het menu te bewerken.

 

 

Uitproberen ja heb op firefox geklikt dat werkte

 

Wat heeft Firefox hiermee te maken?

 

 

Alleen dat muis bevriest!!!

 

Dat kan met de F6 toets opgelost worden door het menu even te bewerken en te kiezen voor NOAPIC en NOLAPIC tijdens het booten naar de live versie van Zorin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

Ja dan zit ik vast ;want krijg dit scherm niet,en er is zeker probleem met muis/toetsenbord.

In win8.1 werkte alles zeer goed,snap het niet

mvg

 
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

neen je download de .ISO die ik je eerder heb gegeven in deze discussie naar de map downloads en kies dan dit bestand.

 

start Unetbootin en u krijgt dit venster te zien:

post-20448-0-90128500-1427122490_thumb.j

 

klik op de knop met de 3 puntjes

post-20448-0-19857200-1427122551.jpg

 

een nieuw venster opent zich en daarin navigeert u naar de map downloads en selecteert u het .ISO-bestand van Zorin OS 9 Core 

 

nu het .ISO-bestand is geselcteerd kan u vervolgens het type (USB-schijf) en schijf (bijvoorbeeld: F:\ of een andere stationsletter) selecteren.

post-20448-0-21787500-1427122803_thumb.j

 

wees er eerst zeker van dat u de USB-stick naar FAT32 hebt geformatteerd voor u begint met Unetbootin.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.