Ga naar inhoud

windows update blijft in een loop hangen


antonio

Aanbevolen berichten

We zullen nog een extra controle doen.

 

Ga naar de site van ESET Online Scanner.
Klik op de knop “Run ESET Online Scanner”
In een apart scherm krijg je de vraag om EsetSmartInstaller te downloaden
Klik op de link van esetsmartinstaller_enu.exe en dan start de download automatisch op.
Kies voor “Download” van dit bestand.
Klik op “uitvoeren” van dit bestand esetsmartinstaller_enu.exe
Zet een vinkje bij “YES, I accept the Terms of Use”
Klik op “Start”
Klik op "Advanced settings"
Zet een vinkje bij de volgende opties:

  • Remove found threats
  • Scan archives
  • Scan for potentially unwanted applications
  • Scan for potentially unsafe applications
  • Enable Anti-Stealth technology

Klik op “Start”
De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.
Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is.

Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage. Dit logje vind je op de locatie C:\Program Files\Eset\EsetOnlineScanner\log.txt

 


 

Heb je een back-up van je bestanden?

Dat is namelijk de snelste manier om de documenten of bestanden die ontoegankelijk zijn gemaakt door keyholder te recupereren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallokes ,

eindelijk een volledig scan kunnen afmaken met esset , na een heel week van proberen en vastlopers  de langste scan heeft meer dan 24 uur geduurdt en terug vast gelopen heb de mappen en folders verwijderd waar hij telkens op vast liep ( opgeslagen op een usb stick waren allemaal documenten die door key holder zijn besmet  meer dan 480 bestanden ) tot er een oplossing voor is gevonden .

 

Ook zijn al mijn backuppen op de pc  verdwenen ook geen schaduw kopieen meer pffff.

 

Weet nog steeds niet de oorzaak hoe hij besmet is geraakt , en wanneer

hierbij het volledig scan logje van esset en die douwnschot free merk ik wel telkens op .

 

esset..txt

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ESET nog gevonden heeft van downschot free kan geen kwaad.

Dat zijn de bestanden die reeds door zoek.exe waren verwijderd en nu zijn ze ook door ESET in quarantaine gezet.

 

 

Ook zijn al mijn backuppen op de pc  verdwenen ook geen schaduw kopieen meer pffff.

Een backup bewaar je normaal toch op een externe lokatie.

Met schaduw kopieen, bedoel je daar herstelpunten mee?

Op 22 april werd je gezegd om Delfix uit te voeren.

Daarmee werd een nieuw herstelpunt aangemaakt en alle oude herstelpunten verwijderd.

Daarna heb je nog updates van windows gedaan tot 2 mei.

Normaal zou je dus een aantal herstelpunten moeten hebben tussen 22 april en 2 mei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad er moesten nog herstel punten aanwezig daar was ik zeker van zekers na al die up dates in groepjes van  10 te douwnloaden

maar hoe raar het ook moge zijn die vindt ik gewoon niet meer terug in systeemherstel .

 

de enige herstel punten die ik terug vindt zijn die van 14/15/16 mei en dit nadat ik shaduwExplorer heb geinstalleerd vista home beschikte hier blijkbaar niet over  .

 

de meeste bestanden heb ik terug alleen die versleuteld zijn via key holder heb ik op een aparte plaats bewaard tot er een oplossing voor is ,inderdaad bewaar je een backup op een externe lokaties maar dacht als ik die op de D schijf bewaar zal het wel veilig zijn maar blijkbaar niet dus .

Snap nog altijd niet hoe ik aan die key holder virus kom

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je aan die keyholder virus gekomen bent, is helaas niet meer te achterhalen.

Blijkbaar verwijdert dit virus ook de herstelpunten om het herstellen van de getroffen bestanden te verhinderen.

Als je geen backup of herstelpunt hebt van voor de besmetting met het keyholder virus, is het praktisch onmogelijk om de getroffen bestanden te herstellen.

Jammer maar helaas.

 

Deze situatie toont nog maar eens het belang van een goede en regelmatige backup.

Backups best op een extern medium zetten en dit enkel aansluiten voor het maken of terugzetten van de backup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad , spijtig genoeg kom men er altijd veel te laat achter , zelfs dropbox of claud is blijkbaar

niet veilig voor deze virus , en waar sommige mensen ( criminelen ) zich bij bezig houden .

Virus scanner heeft hier blijkbaar niet goed gewerkt , een duur les jammer maar niks meer aan te doen .

Allesinds heel hartelijk bedankt voor al de geboden hulp nogmaals

Antonio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hallokes heb Uncheky op elke pc staan nu , waarvoor dank voor de tip

momenteel werkt de laptop normaal , hopelijk blijft het ook zo waarvoor bedankt nogmaals

vanaf nu alles op een andere medium opslaan

Wat mij betreft mag je deze topic hier afsluiten , bedankt voor het vele geduld en alle hulp

vriendelijke groeten antonio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag de malware tools nog opruimen.

 

Download 51a5ce45263de-delfix.png Delfix by Xplode naar het bureaublad.

 

Indien de link naar Delfix niet zou werken, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoef je echter niet te plaatsen.

 

 

En dan sluiten hier het topic af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.