Ga naar inhoud

verkeerd geheugen gekocht?


Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik zal me even kort voorstellen, ik ben kevin 22jaar uit veldwezelt. ik ben student en gamer, met weinig te spenderen. vanwege een verouderde pc heb ik recentelijk 2ehands (nieuw) geheugen gekocht. het leek op het eerste gezicht een koopje, maar achteraf denk ik dat ik ben gekloot. voor 50euro heb ik gekregen: 2x 8gb en 3x 4gb.

 

te mooi om waar te zijn, of niet? ik trok ze namelijk via internet na en kom tot de volgende details

4gb plaatjes 3x:
 

Manufacturer Avant Tech
Manufacturer Part #
AVF6451U64F9333GL-AP
Memory Type DDR3 SDRAM
Capacity 4GB
Pins 240 Pin
Bus Type PC-10600
Error Correction Non-ECC
Cycle Time 1.5ns
Cas CL9
Data Transfer Rate 1333Mhz
Memory Clock 166Mhz
Rank Rank 2
Voltage 1.5

 

1x deze 8gb:
 

VENTURA TECHNOLOGY 8GB PC3-10600R DDR3-1333 REGISTERED ECC CL9 240 PIN 1.5V MEMORY MODULE

MANUFACTURER: VENTURA TECHNOLOGY 
PART NUMBER: D3-60MM104SV-999 
COMPONENT DENSITY: 8GB 
PRODUCT BUS TYPE: PC3-10600R 
COMPONENT SPEED: DDR3-1333 
REGISTERED / UNBUFFERED: REGISTERED 
ERROR CORRECTION CODE ( ECC ): YES 
CAS LATENCY: CL9 
PIN COUNT: 240-PIN 
VOLTAGE: 1.5V 
MODULE TYPE: SERVER MEMORY ( NOT FOR DESKTOPS )


en

 

1x deze 8gb:

 

nummer op de printplaat: m393b1g70qh2-v07

als ik dat google vind ik alleen: http://www.cmtlabs.com/x-cmtlpdfreports/024606.pdf

 

 

 

 

...

 

nu is mijn vraag, volgens mijn broer zijn deze kaarten niet om te gamen, athans, ze lijken hem meer systeem/server kaarten... en aangezien dat bij de 2e kaart bij module typ inderdaad aangegeven staat, not for desktop. neem ik aan dat ik mezelf gekloot heb? mijn broer wil ze in principe van mij overkopen, maar ik wil eigelijk eerst zeker weten dat ik hier wel of niet iets mee kan?? weet iemand dat toevallig?

bvd

aangepast door Veldwezelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kevin, 

 

Allereerst van harte welkom op PC-Helpforum! 

 

Ik vrees dat ik je vermoeden zal moeten bevestigen. De twee laatste RAM latjes zijn sowieso niet geschikt voor gebruik in een normale computer. Deze latjes moeten namelijk gebruik maken van ECC (Error Correction Code), dat niet van toepassing is op desktops. Bij de specificaties van het eerste zie ik dat ECC uitgeschakeld is, dus in principe moet het werken. Deze producent maakt echter erg weinig RAM modules voor normale desktops dus ik vrees dat de compatibiliteit niet al te deftig zal zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.