Ga naar inhoud

'De Service User Profile-service verhindert het aanmelden


manneke

Aanbevolen berichten

Dag Rang0rz,

 

In deze link (klik erop) zijn er drie mogelijke oplossingen aanwezig.

beste Helpers,

sorry dat ik hier op in pik maar ik heb hetzelfde probleem met een nog andere afwijking 

Bij de vrouw haar laptop met Win7 hebben wij dit probleem ook met mijn account 

Wanneer ik naar de gebruikers ga kijken heb ik nog een temp-user (is dit normaal)

dus de oplossing in stap 1 met die regedit geeft mij zo 3 mappen aan met S-1-5 en nog een reeks getallen 

1 hiervan met . bak dit is de temp user de andere 2 zonder (voor elke gebruiker 1)

1 gebruiker werkt nochtans ook zonder die . bak namelijk de gebruiker van mijn vrouw 

Als ik het goed begrijp moet ik die zonder moeten veranderen naar .bak

Wat doe ik dan met die temp-user en die user van mijn vrouw

Het lijkt mij nogal onlogisch dit te veranderen als het wel werkt vandaar

bedankt voor het meedenken 

grts Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Probleem is opgelost op volgende manier 
- start op in de veilige modus
- open het register (start/uitvoeren/regedit)
- ga naar "HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows NT/CurrentVersion/Profilelist
onder profilelist zie je subsleutels met lange nummers en letters. Bij 1 staat waarschijnlijk de extentie .bak en eenzelfde sleutel zonder extentie.
Benoem de subsleutel zonder extentie met de extentie .oud
Haal bij de subsleutel met de extentie .bak de extentie .bak weg
verlaat het register en start opnieuw op. Als het goed is moet het nu in orde zijn. 
Bij mij heeft het gewerkt.
Had hier verschillende varianten op gezien maar dit was de enige degelijke uitleg "eenzelfde sleutel zonder en met extentie .bak"
en opstarten vanuit veilige modus vanuit het probleem account en niet via een ander gebruiker 
grts Peter

aangepast door manneke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.