Ga naar inhoud

windows PE vraagje


clovis

Aanbevolen berichten

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je kan die op een usb zetten, maar twee bedenkingen:

a. controleer even op EaseUS die ook van die usb kan halen (ik vermoed van wel, 't is een actueel programma, maar je weet maar nooit - en zelf zet ik ze op mijn tweede hd, vandaar

b. bedenk dat een kloon van mijn C al 37 Gig groot is - als je er dan (voor alle veiligheid) méér dan 1 wil bewaren heb je wel een voldoende grote stick nodig

 

Dat er op die schijf àndere zaken staan maakt niet uit: als je er eentje wil terugzetten start je op van je EaseUS-cd (opstartcd van dat programma) en je wandelt met een verkenner naar wààr je kloon staat. Bij mij staat er ook nog een heleboel op die tweede schijf.

 

En het begrip 'backup' dekt meerdere ladingen: soms wordt het gebruikt als synoniem van 'kopie van je bestanden', maar een Kloon maakt een bit-bij-bit-kopie van je schijf - die kijkt dus niet naar bestanden.

Een 'backup' van je systeemschijf kan (herhaal :kàn - het hangt van het programma af) alleen maar de 'gewone' bestanden en niet vb de verborgen en systeembestanden bevatten.

Dus afhankelijk van wat soort backup je maakt kan die even betrouwbaar zijn, maar ook kan het dat een heleboel bestanden niet gebackupt worden en dan heb je wel een backup, maar géén in de betekenis van een kloon...

Speel dus veilig!

Dat er op die schijf àndere zaken staan maakt niet uit: als je er eentje wil terugzetten start je op van je EaseUS-cd (opstartcd van dat programma) en je wandelt met een verkenner naar wààr je kloon staat. Bij mij staat er ook nog een heleboel op die tweede schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

das nu pas echt ellende ik wil met acronis een clone doen op mijn externe harde schijf ,ik selecteer voor het zekerste ENKEL  de c:schijf ...zodat er NOG voldoende plaats nog op mijn externe harde schijf ( die niet leeg was) en u is alles verdorie gewist !!!!!

man,man,man...wat een ellende !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clovis,

er is verschil tussen

a. een kloon màken ( en die moet je ergens gaan bewàren en daarom moet je hem ergens (gelijk waar) op een schijf gaan bewaren/zetten : je mààkt hem (bv met EaseUS of met Acronis) en je zet hem ergens in bewaring - zoals je doet als je een kopie maakt van een bestand: je maakt die kopie en zet die (bewaart die/plaatst die) ergens op een schijf/partitie

 

b. die kloon gaan gebruiken om bestanden te gaan terugzetten: vb je maakt een kloon van je C-schijf (en gaat die weet-ik-waar bewaren, zetten) en dan wil je op zeker ogenblik (vb omdat je C niet meer opstart) gaan terugzetten: je gebruikt de opstartschijf van je kloonprogramma, je gaat op zoek naar die kloon en je vertelt je programma: plaats die kloon nu over mijn huidige C (= overschrijf dus heel mijn huidige C met de kloon die ik vroeger maakte en die ik bewaard heb)

 

Wat ik vermoed dat jij gedaan hebt: een kloon gemaakt en met die kloon dan een schijf/partitie gaan overschrijven door die te gaan terugzetten op die schijf/partitie.

 

Het is vanzelfsprekend dat ik een kloon van mijn C nièt moet gaan terugzetten op een àndere partitie/schijf dan mijn C want dàt doet namelijk een kloonprogramma bij het terugzetten: het overschrijft wat er op die partitie/schijf staat. Maar ik heb het hier duidelijk over het TERUGzetten. Dit staat dus los van het MAKEN van een kloon.

 

Zoals ik het lees heb je met Acronis (we hadden het toch over EasUS?) een kloon teruggezet op je externe harde schijf - klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel ik heb met een bootable acronis cd optie " harde schijf klonen" ,daarna  de c: partitie klonen aangevinkt.(niet mijn d;schijf),maar wat blijkt nu dat op mijn externe harde schijf ,een HELE schijfkloon gebeurd is...niet de 20,30,40 ( inhoud) van de C schijf...maar de grote van de C:schijf !!!! en ook mijn D partitie staat op mijn externe harde schijf,terwijl ik deze zeker niet aangevinkt heb!!! resultaat is dat alles wat op mijn externe harde schijf gewist is door een complete kloon :-(

inmiddels heb ik de 2 partities op de externe harde schijf "gemergt" ( samen gebracht) en nu probeer ik wat data recovery te doen.

het is niet ZO erg wat er gewist is,maar ik vind het juist WEL wat jammer dat mijn avi,mp(e)g bestanden gewist zijn,heb daar best veel werk aan gehad ( het had hier om muziekclipjes en concerten).

 

grts clovis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Acronis kan ik je spijtig genoeg niet helpen want ik gebruikte het nog niet en ik ken de instellingen van het programma niet.

 

Een bedenking die ik me nog maak: en je had van die avi's en mpg's en zo géén dubbel ?  Je had ze alleen maar op die externe staan? - tja: op die manier heb ik het ooit ook geleerd maar sindsdien heb ik alles minstens in het tweevoud (twee verschillende schijven) en daarenboven heb ik nog een externe die ik om de zoveel maand laat synchroniseren met één van die twee andere schijven...

Een wijze raad dus: alles minstens in het dubbel bewaren (bedoeld: op twee verschillende dragers)

 

Hopelijk kan je nog veel recupereren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vrees dan die niet goed gerecupereerd konden worden.

 

Als ze niet privé zijn, zou je er eens eentje kunnen uploaden en me de link bezorgen (eventueel in een pb), kan ik eens zien of ik ze aan de praat krijg - en anders kan je eens surfen op "video beschadigd" en eens een programma daarvoor uitproberen?

(let wel: programma's ALTIJD van de originele site downloaden, niet van een 'verwijs'site ! )

Link naar reactie
Delen op andere sites

1ntje uploaden ?kga effkes moeten checken want velen zijn enorm groot ( 1 gigabytes of meer ,is geen uitzondering),ga eens kijken of ik geen kleinere bestanden heb...kan je trouwens dit uploaden op een site? ik bedoel video's die niet eens bekijkbaar zijn?

 

grts clovis.

aangepast door clovis
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.