Ga naar inhoud

Is deze laptop aangeraden voor mij?


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn oog laten vallen op volgende laptop:

http://www.vandenborre.be/laptop-tablet-pc-2-in-1/acer-aspire-v3-112p-c32k#productdescription

 

Hij moet heel compact zijn (voldoet hij aan).

 

Hij moet vlot HD films (1080P) kunnen afspelen. Nu denk ik wel dat dit gaat maar ben niet zeker. Kunnen jullie uitsluiting brengen?

 

Hij werkt op Windows 8.1. Is dit een gewoon OS? Of werkt dit met apps? Ik wil hem kunnen gebruiken zoals een gewone laptop en niet tablet. Mijn bedoeling is ook om af en toe een programma te downloaden en multimediabestanden. 

 

Ok het is een roze maar momenteel kan je hem kopen in de Mediamarkt aan 306 EURO. Dan kijk ik wel voorbij het roze. Bij de mediamarkt krijg je tot en met zondag de BTW cadeau. De moment dus om een nieuwe te kopen.

 

Hopelijk hebben jullie advies voor mij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

HD films in Full HD afspelen zal geen probleem vormen, maar hou er wel rekening mee dat je scherm slechts een resolutie van 1366 op 766 ondersteunt. Windows 8.1 is een volledig besturingssysteem en beschikt over alle functionaliteiten die je zou verwachten van een ouder Windows besturingssysteem. Je kan er inderdaad apps op draaien, maar dat is niet nodig. 

 

Deze laptop is zeker geschikt voor algemeen gebruik, maar zware toepassingen zou er ik er niet op draaien.  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een film dat gecodeerd is in Full HD (1080p) formaat zal je zonder problemen kunnen afspelen. Dit scherm bevat echter geen 1080p resolutie, maar een 766p resolutie, een redelijk groot verschil. Daardoor zullen 1080p films die je afspeelt op de laptop slechts in een 766p kwaliteit bekeken kunnen worden. 

 

De resolutie is het aantal pixels horizontaal op het aantal pixels verticaal (bijvoorbeeld 1080 op 1920). Men neemt vaak het aantal verticale pixels als afkorting (1080p dus).  :)

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super bedankt voor het antwoord.

 

Het moet niet noodzakelijk 1080p beeld zijn dat ik te zien krijg maar het moet het wel kunnen afspelen.

 

Mijn huidige netbook kan zelfs geen 720p afspelen (waarschijnlijk omdat die ook maar 1Gb ram heeft).

 

Tegenwoordig zijn de meeste multimediabestanden al 1080p waardoor ik ze steeds moet converteren. Dit zal dan eindelijk gedaan zijn.

 

Het is een redelijk goede koop dat ik nu kan doen maar enkel de kleur stoort nog wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.