Ga naar inhoud

SanDisk cruzer force 32 Gb plots met schrijfbeveiliging


Prinske

Aanbevolen berichten

Hallo,

Start de 51a5c8edc4692-icon1337952077.pngFarbar Recovery Scan Tool nogmaals.

  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..

fixlist.txt

 

Ik zag in je logje volgende terug:

(ENC Security Systems LLC) C:\Users\Simon\Downloads\SanDiskSecureAccessV2_win.exe

Gezien het probleem zich voordoet bij een USB stick van ScanDisk lijkt me dit mogelijk wel gerelateerd? Herinner je je het installeren van dit programma? Gebruik je dit?

 

-EDIT- Excuses, je had deze vraag kennelijk al eerder beantwoord bij Clarkie.

Heb je de stick al eens kunnen testen op een andere computer? Is deze daar ook tegen schrijven beveiligd?

aangepast door Mako
Aanpassing
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi,
 
We zijn intussen klaar met de malware controle op je pc. Het goede nieuws is dat je computer opnieuw helemaal schoon is... al is daarmee je initiële vraag omtrent de ScanDisk nog niet opgelost.  :unsure:
 
Je kan alle gebruikte tools en logbestanden opnieuw van je computer verwijderen m.b.v. Delfix:

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad, deze zal de gebruikte tools en logbestanden weer verwijderen.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoeft u deze niet te plaatsen.

52eb9fd5cebc8-Delfix.jpg

Ik vraag nog even na bij mijn collega's indien er nog iemand een mogelijke oplossing kent voor dit probleem. Anders vrees ik dat je USB stick aan vervanging toe is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Prinske,

Doe allereerst ook eens een virusscan van je USB-stick zelf.
Steek hiervoor je USB-stick in je computer, navigeer via je Verkenner naar de stick en klik er met de rechter muisknop op.
In het lijstje dat je krijgt, heb je (normaal gezien) de mogelijkheid om manueel te scannen met jouw virusscanner.
Indien er malafide items gevonden worden, mag je deze laten verwijderen.


Indien bovenstaande niet helpt, voer dan het volgende uit:

Ga naar het Start menu, typ cmd in de zoekbalk en druk op Enter.

 

Je krijgt nu een dergelijk schermpje te zien:

diskpart-0.jpg?c88760

 

Typ in dat venster het commando Diskpart en druk op Enter.

Typ dan list disk en druk terug op Enter.

Je krijgt nu een lijstje te zien van alle beschikbare schijven in Windows.

lb-vista_diskpart_list_disk%5B1%5D1.jpg

 

Kijk goed welke Disk jouw USB-stick is en onthoudt het getal dat ernaast staat!!! 

 

Typ nu het commando select disk 2 (indien je USB-stick het nummer 2 heeft, zoniet het getal dat bij jou van toepassing is) en druk Enter.

Typ attributes disk clear readonly en druk Enter.

Typ exit en druk Enter.

 

Controleer nu of je USB-stick terug werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de eerste keer stond er : schijf 1  online 29 Gb vrij: 0 Gb Dan kwam: de opgegeven schijf is niet geldig. Er is geen schijf ge selecteerd. Na een tweede poging verscheen: de schijfkenmerken zijn gewist. Bij het formatteren verscheen weer dat ze schrijfbeveiligd is.
Vroeger als ge één of meerdere bestanden op een CD geschreven had werd deze ook afgesloten en kon je er verder niks meer mee doen dan lezen. Nu op mijn disk kan ik alles er nog van copiëren maar verder niets.Is alleen maar weggooien de oplossing gezien de bestanden erop verouderd zijn ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

0GB vrij? Een volledig volle USB-stick kan ook jouw probleem veroorzaken.

Verwijder manueel alle bestanden die op je stick staan en probeer dan om opnieuw te formatteren.

 

Als dat niet lukt:

Ga terug via CMD naar Diskpart (zie vorige post) en volg dezelfde stappen tot waar je je disk moet selecteren.

Typ nu het commando clean en klik Enter.

Typ daarna terug exit en druk Enter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de schijfeigenschappen staat 15.5 Gb gebruikt, beschikbaar 14.2 Gb en 29.8 Gb capaciteit.
Ik heb dat geprobeerd maar moest een schijf kiezen. Weer de schijfkenmerken zijn gewist maar nog steeds schrijfbeveiligd.
Bij een nieuwe poging komt na listdisk een hele resem commando's. CLEAN : hiermee kunnen alle configuratiegegevens of alle gegevens van de schijf worden verwijderd.Ik heb RECOVER gedrukt en kreeg dan de melding dat er geen schijf geselecteerd was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze tool zegt dat hij de schrijfbeveiligde schijf geformatteerd heeft maar daar is niets mee gebeurd.
De schijf is ongeveer twee jaar oud. Ik heb er toen twee gekocht, één werkt nog . De prijs of waar ik ze gekocht heb weet ik niet meer. Er staat wel op "made in China "

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien minder dan 2 jaar en als je het aankoopbewijs nog hebt, kan je van de garantie gebuikt maken in de winkel.

 

 

 

We zullen ook maar eens kijken, of dat je disk niet beschadigd is:

 

Download HD Tune en sla het bestand op.
 
Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.
 
HDTune-error-scan.png
 
Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de schijf die je wil controleren en druk op Start.
 
De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.
 
Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.