Ga naar inhoud

foto bijlage in mail verzenden


arkitsa

Aanbevolen berichten

hi, ik heb het volgende probleempje. Als ik 1 of meerdere foto's als bijlage in mail wil plaatsen, klik ik met de rechtermuisknop op de foto en klik op kopieren naar.... e - mailgeadresseerde. Normaal krijgt de foto dan automatisch een kleiner formaat.

De volgende meldingen verschijnen:

 

bestanden bijsluiten / bijsluiten - annuleren

 

wanneer ik klik op bijsluiten verschijnt het volgende :

 

er is geen e-mailprogramma gekoppeld om de gevraagde actie uit te voeren. Installeer een e-mail programma. Maak een koppeling in standaardprogramma's in het configuratiescherm als er al een e-mailprogramma is geinstalleerd.

 

In het mailprogramma van windows 8.1 MAIL heb ik zowel Hotmail als telenet staan. Hoe kan ik deze koppelen zo dat wanneer ik een foto aanklik deze als bijlage in de mail verschijnt.

 

Ik kan wel een mail starten en van daar uit foto's als bijlage invoegen, deze behouden dan wel de originele grootte, teveel mb.... en dus niet te doen mail van 10 tallen mb's te versturen.

 

iemand een sugestie of een gouden tip.

 bij eerdere versies van windows verdekke geen probleem hiermee

bedankt alvast

 

post-1646-0-02978600-1433699584.jpg

post-1646-0-85142400-1433699600.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

wanneer ik klik op bijsluiten verschijnt het volgende :

 

er is geen e-mailprogramma gekoppeld om de gevraagde actie uit te voeren. Installeer een e-mail programma. Maak een koppeling in standaardprogramma's in het configuratiescherm als er al een e-mailprogramma is geinstalleerd.

 

 

 

Je dient dus naar standaardprogramma's te gaan en daar jouw e-mailprogramma als standaard in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Clarkie, ik open dus configuratiescherm, standaardprogramma's, uw standaardprogramma's instellen.

ik zie in de lijst staan : MAIL microsoft corporation. Onderaan klik ik op dit programma als standaard instellen en ok.

Er veranderd niets qua gebruik, foto toevoegen nog altijd de meldingen zoals eerder gezegd. Oo computer terug herstart, geen resultaat.

IK zie echter nergens de mailprogramma's staan die ik gebruik : Hotmail en / of telenet.

Nog een sugestie om dit op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie zie bijlage :

 

wanneer ik van "aangepast" naar bv windows wil gaan om dit eens te proberen, kiest pc terug aangepast. Ik heb toch een administrator account?

 

huidig e-mailprogramma gebruiken staat wel aangevinkt

post-1646-0-85747900-1433873812_thumb.jp

post-1646-0-47132600-1433873841_thumb.jp

post-1646-0-90936200-1433873879_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie ik heb uitgevogeld dat wanneer ik een foto open in photo gallery, bewerken ordenen en delen kiézen, dan bewerken kiezen en je kan het formaat aanpassen zo als je wil, bv 58 kb - 120 kb- 200kb enz.

vervolgens zet ik ze in het mailbericht als bijlage. Dis de simpelste manier denk ik. Photoshop elements13 heb ik ook, maar dat vind ik er over om dat op te starten gewoon om het formaat te wijzigen :-)

Dus ik zou zeggen : we sluiten deze topic af

nog eens bedankt voor de moeite en het zoeken, tot schrijfs later waarschijnlijk met een ander vraagje :-)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.