Ga naar inhoud

Nieuwe hdd. Windows 7 problemen.


Veldwezelaar

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen.

Ik zit met een probleem, ik heb heel internet afgezocht maar de juiste oplossing heb ik nog niet gevonden.

Mijn hdd van m'n Acer pc had 't begeven. Vandaar dat ik n nieuwe gehaald en gemonteerd had. Bij het draaien van de standaart acer backup dvds stopte hij op t allerlaatste fase van het instaleren van Windows met de error: kan windows niet configureren om op de hardware van deze computer te kunnen worden uitgevoerd.

En dan blijft hij eindeloos opnieuw opstarten. Heb m vaker opnieuw proberen in te stellen maar t lukt me niet.

Please help!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje een long shot:

Kan die Acerback-up zelf partioneren, of moet je dat van te voren doen?

Heb je een hdd met dezelfde grootte, of is de nieuwe groter. In het laatste geval: sommige back-ups verlangen een zelfde partiegrootte bij het terugzetten als waar ze vanaf zijn gehaald.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe ik schijven partitioneer. Maar t is precies tot op de mb evengroot. Zelfs zelfde merk. Heb de oude schijf wel kunnen klonen. Dus met klonen heb ik dezelfde partities gehad. Maar de kloon kan geen windows updaten etc. Dus dat is geen optie. Ik moet hem echt helemaal opnieuw instellen. Hij is namelijk bedoeld om te verkopen, dus alles moet perfect.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de oorzaak zou kunnen zijn is dat men tegenwoordig geen OS op CD meer bijlevert, maar dit op een verborgen partitie van je hd installeert. De "recovery partitie". Als je een nieuwe hd plaatst, staat die partitie er natuurlijk niet op. Het kan nl. zijn dat hij wel even naar die recovery wil (Zoveel kennis heb ik echter niet van het boot proces).
Als die nog van je oude HD af te halen is, zou ik dat proberen, bv. door hem in een gewone pc te hangen en zo over te zetten naar je nieuwe hd. Ik denk nl. niet dat die recoverypartie mee wordt geback-uped. (Zelf gebruik ik voor dit proces een aparte kabel van Conrad, waarmee je hdd's gemakkelijk via de USB poort met elkaar kunt laten communiceren: http://is.gd/eq0N7B er is ook een USB 3.0 uitvoering maar die is wat duurder.

M.a.w. je moet ergens die recovery partitie vandaan moeten zien te halen (en hopen dat het niet mis gaat met je windows key).

Lukt dat niet, dan zul je Windows afzonderlijk moeten installeren, maar ben je wel al de data van je c:-schijf kwijt. De Windows key zal wel op een label ergens onderop je laptop staan.

Mss dat iemand anders beter suggesties heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mss heb je hier iets aan: http://nl.hardware.info/forum/threads/harddisk-vervangen-van-acer-travelmate-7730-en-de-originele-pqservice-c-d-t.217272/
Hier wordt gesteld dat Windows op je HD gevonden moet kunnen worden bij het terugzetten van je back-up. Op een nieuwe HD staat die natuurlijk niet.

Dus mss eerst de juiste Windows versie installeren en dan nogmaals proberen de back-up terug te zetten.

 

Anders natuurlijk even contact opnemen met Acer support.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je hulp. T gaat hier om een desktop niet laptop. Ik kan de harde schijven beide aansluiten maar hoe zet ik die gegevens dan over van de ene hdd naar de andere? Bedoel je met klonen? Want dat heb ik al geprobeerd.

En hoe kom ik aan de juiste windows versie? Ik heb zelf gewoon win7 home premium met cd key via de acer backup dvds en backup partitie, geen standaard windows dvds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of jij onder klonen hetzelfde verstaat als ik weet ik niet, maar meestal gebruik je daarvoor speciale software.

Kijk eens of deze alle parties kan meenemen: bv: http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Of deze (gebruik ik zelf) kies de free versie: http://www.easeus.com/download/epmf-download.html

Ik ken de links zo niet, maar blijkbaar zijn er locaties waar je Windows versies kunt downloaden. Ik kom ze wel eens tegen op forums als de betere Windows kenners advies geven. Ik denk dat je met wat searchen wel iets kunt vinden. Omdat je toch een legale key hebt, lijkt me dat geen problemen op te leveren.

Ik kom al snel deze tegen: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_install/windows-7-home-premium-64bit-iso-download/709dcc12-d120-435d-91cd-52e1dd0f4c24

Ik zocht op: "download win7 home premium" Wel even goed opletten of je 32 of 64 bit nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb macrium reflect gebruikt om partities te kopiëren dus ik denk dat dat t zelfde is....

Ik ga na t werk eens proberen een windows7 64 bit te downloaden en met m'n eigen key te instaleren.. ik hou je op de hoogte

So far heel erg bedankt veng!

aangepast door Veldwezelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.