Ga naar inhoud

Hoe het best back-up maken in Windows 8.1


frodo1984

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,
Ik had graag een back-up gemaakt van alle gegevens op mijn laptop. Nu heb ik gemerkt dat er via de laptop zelf al twee manieren zijn om dit te doen.

Het is voor mij al niet heel duidelijk wat het verschil is tussen de twee en welke het meest aangewezen is... Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.

Mogelijkheid 1 is via Bestandsgeschiedenis van Windows dat automatisch een back-up maakt van bestanden, contacten, bureaublad, favorieten. Blijkbaar maakt dit enkel van deze mappen een back-up? Klopt dit? Dan is dit niet echt ideaal?

Mogelijkheid 2 is ook via Bestandgeschiedenis, maar daar kan je links onderaan 'Back-up van systeemkopie' aanklikken. Hier kan je dan kiezen waar je de back-up wil opslaan en van welke schijven je een back-up wilt maken.

Ik heb deze tweede mogelijkheid uitgeprobeerd. Heeft toch heel wat uren zitten draaien. Wanneer ik nadien de betreffende mappen wil openen, geraak ik er niet in en krijg ik de melding 'De schijfinstallatiekopie is niet geïnitialiseerd, bevat partities die niet herkenbaar zijn of volumes die niet aan stationsletter zijn toegewezen.'

Iemand een idee waar dit aan ligt?

Van mijn oude laptop zette ik altijd bestanden via kopiëren - plakken over naar een externe harde schijf, maar hierdoor kopieer je bepaalde mappen iedere keer opnieuw... Ik zoek dus een betere manier zodat bestanden niet telkens opnieuw mee gekopieerd worden.

Doe ik iets fout met het back-up programma? Raden jullie me een andere manier aan?

Alvast bedankt voor jullie input.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo frodo1984,

 

We hebben opgemerkt dat je deze vraag ook hier hebt gesteld.

 

Om het voor jou en onze collega's overzichtelijk te houden, en daarnaast conform onze forumregels, hebben we dit onderwerp eventjes afgesloten. Gezien je ginds reeds hulp ontving lijkt het ons best dat je daar eerst de adviezen opvolgt.

 

Mocht je vraag daar afgehandeld zijn, en je zit nog met een vraag hieromtrent mag je uiteraard een PB sturen om dit topic opnieuw te openen.

 

Met vriendelijke groeten,

Mako 

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.