Ga naar inhoud

Kom niet bij Administrator


bigmout

Aanbevolen berichten

Hallo mensen

op mijn windows 8.1

ik heb wat doms gedaan om , want ik dacht overbodige accounts weg te gooien, en hier en daar vinkjes erbij, en weg te laten, omdat ik dood ziek was/ben als er gevraagd wordt, als ik wel de goede rechten had, om iets te doen met mijn computer, terwijl ik de WW invul en de administrator ben.

wel nu... ik kan niets installeren... kan me niet aanmelden als Administrator (want ik moet eerst het WW invoeren) wat ik doe als ik de computer opstart...ga ik na de opdrachtprompt, kan ik me niet als Administrator aanmelden...wat ik ook doe, een andere accounts aanmaken lukt niet, iets wijzigen lukt niet, ik heb geen rechten meer, want het ja licht niet op,

maar gewoon op de computer komen lukt, internetten, en in een programma komen ook.

maar iets aan de computer veranderen niet, ook geen systeem herstel, want heb geen recht.

wie kan me helpen, na 3 dagen bezig zijn en zoeken , heb ik het toch wel gehad.

aangepast door bigmout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo clarkie

dat is het juist, kan niets vinden alleen mijn naam, email en met WW beveiligd

kijk ik bij windows-referenties zie ik PC-Home\HomeGroupUser$

kijk ik na algemene referenties zie ik MicrosoftAccount:User=emailadres

verder kan ik nergens bij komen (kijken) heb geen rechten

het is misschien vaag maar das is het..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke mogelijkheden heb je als je er op Uw accounttype wijzigen klikt?

 

Neem ook de mogelijkheden in deze link eens door wat betreft verborgen administrator- account activeren en zo je account terug administrator te maken.

als ik op account type wijzigen druk dan komt het tabblad  met geen toestemming wat ik alleen met nee knop kan beantwoorden

het link ga ik bekijken

je hoort van me

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Bij menno had/ heb ik gekijken wat hij daar omschrijft is, als je een goed werkend windows account administrator hebt

maar zoals ik het leest, heb ik een lokaal account waar je niets mee kan

herstel disk kan ik niet maken (geen rechten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een goed werkend windows account administrator hebt

maar zoals ik het leest, heb ik een lokaal account waar je niets mee kan

herstel disk kan ik niet maken (geen rechten)

 

Je kan het verborgen account activeren buiten Windows om en een 64 bits systeemherstelschijf kan je hier downloaden, dus....

 

VERBORGEN ADMINISTRATORACCOUNT ACTIVEREN

Is er geen toegang tot het systeem meer omdat alle zelf aangemaakte administratoraccounts per ongeluk zijn verwijderd of omdat de wachtwoorden zijn vergeten? Geen nood, Windows is standaard voorzien van een verborgen administratoraccount met de naam Administrator. Dit account is als volgt buiten Windows om te activeren:

  1. Start de computer op vanaf de Windows 8/8.1-DVD (is een installatie-DVD niet voorhanden, maak dan een installatiemedium aan met behulp van de Windows Media Creatie Tool).
  2. Start bij het eerste scherm de opdrachtprompt met de toetscombinatie SHIFT-F10.
  3. Start de registereditor met het commando REGEDIT.
  4. Selecteer de registersleutel HKEY_LOCAL_MACHINE.
  5. Selecteer in de menubalk van de registereditor de opties Bestand (File), Component laden(Load Hive).
  6. Selecteer de partitie van de Windows-installatie (de schijfletter wijkt af van die in Windows).
  7. Open de map Windows\System32\config, selecteer het bestand SAM en klik op de knopOpen.
  8. Geef in het venster Component laden (Load Hive) de naam ADMIN op.
  9. Navigeer naar de registersleutel HKLM\ADMIN\SAM\Domains\Accounts\Users\000001F4.
  10. Dubbelklik op de registerwaarde F om deze te kunnen wijzigen.
  11. Dubbelklik op de eerste waarde in de rij 0038 (8e rij) en wijzig (in de 2e kolom) de waarde 11in 10 (of omgekeerd om het ingebouwde administratoraccount uit te schakelen).
  12. Sluit de registereditor, herstart Windows en wijzig vanuit het toegevoegde accountAdministrator het reeds aanwezige gebruikersaccount in een administratoraccount (of maak een nieuw administratoraccount aan).
  13. Tot slot kan het administratoraccount weer worden verborgen door in een opdrachtvenster met administratorrechten het commando NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:NO te geven (vervang NO door YES om deze weer zichtbaar te maken).
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Je kan het verborgen account activeren buiten Windows om en een 64 bits systeemherstelschijf kan je hier downloaden, dus....

 

VERBORGEN ADMINISTRATORACCOUNT ACTIVEREN

Is er geen toegang tot het systeem meer omdat alle zelf aangemaakte administratoraccounts per ongeluk zijn verwijderd of omdat de wachtwoorden zijn vergeten? Geen nood, Windows is standaard voorzien van een verborgen administratoraccount met de naam Administrator. Dit account is als volgt buiten Windows om te activeren:

  1. Start de computer op vanaf de Windows 8/8.1-DVD (is een installatie-DVD niet voorhanden, maak dan een installatiemedium aan met behulp van de Windows Media Creatie Tool).
  2. Start bij het eerste scherm de opdrachtprompt met de toetscombinatie SHIFT-F10.
  3. Start de registereditor met het commando REGEDIT.
  4. Selecteer de registersleutel HKEY_LOCAL_MACHINE.
  5. Selecteer in de menubalk van de registereditor de opties Bestand (File), Component laden(Load Hive).
  6. Selecteer de partitie van de Windows-installatie (de schijfletter wijkt af van die in Windows).
  7. Open de map Windows\System32\config, selecteer het bestand SAM en klik op de knopOpen.
  8. Geef in het venster Component laden (Load Hive) de naam ADMIN op.
  9. Navigeer naar de registersleutel HKLM\ADMIN\SAM\Domains\Accounts\Users\000001F4.
  10. Dubbelklik op de registerwaarde F om deze te kunnen wijzigen.
  11. Dubbelklik op de eerste waarde in de rij 0038 (8e rij) en wijzig (in de 2e kolom) de waarde 11in 10 (of omgekeerd om het ingebouwde administratoraccount uit te schakelen).
  12. Sluit de registereditor, herstart Windows en wijzig vanuit het toegevoegde accountAdministrator het reeds aanwezige gebruikersaccount in een administratoraccount (of maak een nieuw administratoraccount aan).
  13. Tot slot kan het administratoraccount weer worden verborgen door in een opdrachtvenster met administratorrechten het commando NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:NO te geven (vervang NO door YES om deze weer zichtbaar te maken).

 

dat wat jij er neerzet had ik net uitgeprint van menno, maar ik wou het doen met win 7

ben het nu aan het downloaden, we gaan het proberen, bedankt tot zo ver

je hoort van me

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.