Ga naar inhoud

EID card reader


Nanceken

Aanbevolen berichten

Hoi,
 
Ik weet niet of iemand me kan helpen?

Ik had vorig jaar een ID reader gekocht van het merk h'mc. 
Afgelopen maandag kon ik perfect mijn belastingsaangifte invullen via TAX-ON-WEB met mijn kaartlezer.

Gisteren wil een vriend van mij die gebruiken en het werkt niet op zijn pc. 
Ik wou het hem dan via mijn laptop laten doen en het werkt sindsdien ook niet meer bij mij.
Ik kan de kaartlezer nog perfect installeren maar de ID leest hij precies niet meer.

Ik blijf maar constant het volgende zien... (zie bijlage)

Als ik dan toch even naar tax on web ga om te kijken of het lukt dan krijg ik de volgende melding...
 

Het certificaat van uw elektronische identiteitskaart kon niet geverifieerd worden.
Is je kaartlezer goed en juist aangesloten?

Problemen met de verificatie van je eID certificaat:

  1. Sluit alle vensters van je browser volledig af.
  2. Controleer of je kaartlezer correct is aangesloten.
  3. Steek je eID in de kaartlezer.
  4. Start ja browser en probeer je opnieuw aan te melden.

Opgelet: gebruik ten minste versie 4.0.7 (uitgebracht op 28/11/2014) van de eID software.

Ga naar http://test.eid.belgium.be om de goede werking van je eID en kaartlezer te controleren. Raadpleeg de test eID FAQ voor meer hulp.

 

Als ik dan die test uitvoer krijg ik..

Fout met SSL-verbinding

 

ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR

 Weet iemand wat er mis kan zijn? Toch raar dat ik het de ene dag probleemloos kon gebruiken en nu totaal niet meer?
 

Alvast bedankt!
Nancy

post-31894-0-81013900-1435174021_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net een gelijkaardig voorval gehad bij een PC die hier werd afgeleverd. En uiteindelijk bleek het de cardreader te zijn die het (na een laatste bewerking ermee) plots begeven had. Vervanging ervan gaf onmiddellijk terug resultaat. Indien je dus een andere (geleende of gekochte) cardreader zou kunnen gebruiken, zou je (mogelijk) kunnen ontdekken of dat ook bij jou het geval is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.