Ga naar inhoud

2° harde schijf vol


ikaros

Aanbevolen berichten

Mijn PC voorzien van Windows 7 heeft 2 harde schijven :

 

De C-schijf waarvan 336 GB beschikbaar is van de 465 GB

en de E-schijf (Data) waar 63.7 GB beschikbaar is van de 465 GB.

 

Het is deze laatste schijf waarover mijn vraag gaat. 

Er zijn op deze schijf volgens de Eigenschappen 401 GB gebruikt.

 

Wanneer we via de Verkenner de Eigenschappen der files bekijken krijgen we als melding : 74.476 bestanden in 1408 mappen zijnde een totaal van 90,5 GB als grootte op schijf. Er staat bij de "kenmerken" geen  vinkje  op "Alleen lezen" en op "Verborgen" en de "Geavanceerde kenmerken" zijn evenmin aangevinkt.

 

De schijf heeft gisteren een grondige defragmentatie gekregen en wordt alleen aangewend voor BackUp.

De schijf is gecontroleerd op fouten en er is geen foutmelding gekomen.

 

Kan er iemand me meedelen waarom de PC meldt dat er slechts 63,7 GB beschikbaar is terwijl dit m.i. toch ongeveer 360 GB zou dienen te zijn.

 

Met vriendelijke groeten

 

Ikaros

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

De schijf heeft gisteren een grondige defragmentatie gekregen en wordt alleen aangewend voor BackUp.

 

 

En op welke manier wordt die Back-up telkens gemaakt? En met welke software?

 

Maak ook een printscreen van schijfbeheer en plaats die in je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond Clarkie,

 

Na het bekijken en de toepassing van de link die U hebt doorgezonden  heb ik een  100 % positief resultaat gekregen.

De 63.7 GB die aanvankelijk nog maar voorhanden was,  is na de uitvoering van de optimalisatie van de schijfruimte verhoogd :-) naar 149 GB vrije ruimte  !!!

 

Ik dank U erg voor de degelijke raadgeving en tevens voor de uiterst vlugge reacties.

 

Met vriendelijke groeten

 

Ikaros

 

:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.