Ga naar inhoud

geluid ingang kapot


Julian1234

Aanbevolen berichten

hallo ik kwam een keertje met mijn stoel tegen het snoertje aan van mijn headset die in mijn computer zit (aan de voorkant). En nu als ik mijn snoertje helemaal er in doe dan hoor ik niks en als ik hem een beetje naar buiten doe en omhoog druk dan hoor ik wel wat maar het geluid is wel anders. Ook heb ik aan de achterkant van mijn computer allemaal ingangen (6 verschillende gaatjes) voor boxjes headsets etc maar als ik mijn headset daar in doe dan doet hij het niet. Maar nu is mijn vraag hoe kan ik dit maken moet ik gewoon naar een winkel en daar laten repareren of kan ik het toch doen met de ingangen aan de achterkant. als ik het nog duidelijker moet zeggen dan moet je het even zeggen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

 

mvg julian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk kun je softwarematig aangeven dat het signaal via de aansluiting aan de achterzijde gegeven moet worden. Je moet de headset sowieso in de groene uitgang steken.

Daarnaast kun je ook de aansluting aan de voorzijde laten repareren. Maar wanneer je zelf een beetje handig bent met een soldeerbout en schroevendraaier, kun je deze reparatie ook zelf uitvoeren. Dat scheelt weer in de kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke dus ik heb al iets gevraagd in het hardware forum en zei zijden dat het probleem misschien is op te lossen met software dus het probleem is± de voorkant van mijn computer geluid ingang is dus kapot gegaan maar nu heb ik ook 6 ingangen met verschillende kleuren op de achterkant van mijn computer waar ik waarschijnlijk mijn headset/ speakers in kan doen maar als ik hem in allemaal 1 keer doe dan doet bij geen een het geluid het dus misschien is dat oplosbaar door een software programma of zo iets ik hoop dat dit duidelijk genoeg is en dat jullie mij kunnen helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoofdprioriteit is het (laten) herstellen van de beschadigde hardware: de niet-werkende connectie aan de voorzijde van je PC en dat kan je niet fixen met software ... dat gaf Captain Kirk reeds aan.

 

Wat hij ook aangaf is dat je tijdelijk - in afwachting van de herstelling van je hardware - softwarematig zal moeten aangeven dat het geluidssignaal naar de groene poort aan de achterzijde van je PC moet ... dit doe je niet door de installatie van nieuwe software, maar dat dien je in te stellen in de aanwezige software op je PC ... daarin zal je je weg moeten zoeken, net zoals je dat hier reeds eerder deed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem is al opgelost toch bedankt voor de moeite het probleem was dat er een headset was ingeplugd en de stereo en het was zo ingesteld dat alleen de vooringang het deed en die was dus kapot nu heb ik het ingesteld dat je meerdere apparaten te gelijk er in kan hebben in de voor en achter ingang

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.