Ga naar inhoud

Van illegale Vista terug naar oorspronkelijke XP


FA94

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb hier een oude Acer Aspire T135 waar oorspronkelijk XP op stond.

Jammer genoeg heeft kleine broer daar een gedownloade versie van Vista over geïnstalleerd,

en nu zou ik graag die pc verkopen, en moet die eraf.

 

Ik heb nog de back-up cd's liggen die ik gemaakt heb net na aankoop van de pc's, maar jammer genoeg geen installatie-CD van XP.

 

Ik ben er niet ingeslaagd om via de standaard recoverytoestanden in configuratiescherm de back up terug te zetten, omdat die gemaakt is in een oudere versie van Windows. Daarom heb ik het programma Windows NT Back-Up - Hulpprogramma voor terugzetten geïnstalleerd, maar die start gewoon niet op !

 

Daarnaast kan ik ook niet in de BIOS, omdat die in een keer een wachtwoord blijkt te vragen. Het verwijderen van de CR2032 knoopcelbatterij van het moederbord helpt niet.

 

Heeft iemand nog een idee ?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nooit een wachtwoord ingesteld geweest, dat is het punt... Ondertussen heb ik een cd om opnieuw xp te installeren maar ergens in de installatie start de pc opnieuw op en heb ik nadien alleen een zwarr scherm.. Hoe kan ik dat verhelpen ? Ik heb wel moeten de harde schijf loskoppelen zodat de pc zou opstarten met de installatie cd, omdat ik niet in de bios kon, maar dit werkt allemaal.. Enkel dat zwart scherm na installatie, en al enkele keren opnieuw geprobeerd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het ondertussen opgelost, ben er ingeslaagd om de pc door het loskoppelen van de harde schijf te laten opstarten op de back up cd's ipv op de installatie cd van windows xp. De pc is zo goed als nieuw, lijkt net uit de winkel.

In elk geval bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.