Ga naar inhoud

Opstartproblemen - Inaccesible boot device


hv66

Aanbevolen berichten

Heb me een tweedehands HP laptop aangeschaft, en om alles van de vorige eigenaar te wissen, wou ik een nieuwe installatie uitvoeren. Tot 99 % was dat geslaagd, maar daarna bleef het toestel hangen. Ik kan het nu blijkbaar niet meer opnieuw installeren via de herstelpartitie van HP. Na het opstarten krijg ik de melding "Automatisch herstel voorbereiden" en dan "Problemen vaststellen op deze PC", en daarna de melding "De PC kan niet hersteld worden met automatisch herstellen". Klik op geavanceerde opties als u andere opties wilt proberen of klik op afsluiten als u de PC wilt uitschakelen. Logboekbestand C:\Windows\system32\Logfiles\Srt\SrtTrail.txt

 

Via geavanceerde opties kan ik geen systeemherstelpunt vinden, opstartherstel levert ook niks op. Ik heb geen herstelschijfje, zat er niet bij. Weet het nu even niet meer. Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel stond er Windows 8.1 op, maar er was al een upgrade naar Windows 10 op uitgevoerd. Het rare is dat de herstelpartitie achteraf leeg bleek te zijn...

Maar heb het probleem ondertussen weten op te lossen door er een nieuwe versie van Windows 10 Pro op te installeren. Het enige wat er nu nog van overblijft, is dat er bij het opstarten een keuze moet gemaakt worden in het besturingssyteem. De nieuwe Windows Pro werkt vlekkeloos. Maar de oude versie (Er staat Windows 10 Home bij) niet. Als ik deze kies krijg ik de melding: Uw PC/apparaat moet worden hersteld. Bestand \Program Files (x86)\Windows\system32\winload.efi Foutcode 0xc000000f, en de melding dat ik een herstelprogramma moet gebruiken...

 

Maar ik heb het zo ingesteld dat hij na enkele seconden automatisch de juiste versie van besturingssysteem kiest, en nu werkt het weer vlekkeloos. Probleem dus eigenlijk opgelost. Of weet er nog iemand een oplossing zodat het opstarten sneller gaat, en dat er geen keuze meer gemaakt moet worden in besturingssyteem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.