Ga naar inhoud

Aankoop router voor beter internet


Aanbevolen berichten

Goeiedag,

 

Ik ben op zoek naar beter internet, klinkt raar... Weet ik  :P

Ik heb dus zitten zoeken wat je er voor nodig hebt, en ik kwam bij de Router.

Als ik verkeerd ben, aub zeg het mij want ik weet hiet heel weinig van!

 

Ik ben dus een gamer, dus op zoek is naar deftig internet om op z'n minst Skype en een game te kunnen draaien en wanneer zelf iemand anders op het internet zit!

Mijn vraag is, wat is belangrijk aan de router?

 

Na wat lezen op Vandenborre site over de mogelijkheden dat Routers kunnen bieden kwam ik dus op Gigabit, ik denk dat zoiets belangrijk is?

Daarmee heb ik dus proberen ene te zoeken:

 

http://www.vandenborre.be/wi-fi-router/tp-link-archer-c2-ac750

 

Mijn budget is 100eur, dus deze past er in & in mijn perspectief lijkt het een goeie?

 

Hierbij vraag ik du​s help, is dit goed? Ben ik helemaal verkeerd bezig? Heb je betere mogelijkheden?

 

Alvast bedankt!

ThePjpollie​​

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je even proberen om via Speedtest.net de snelheden van je internetverbinding te achterhalen? Gebruik altijd een bekabelde verbinding voor de beste resultaten - zelfs met de standaardrouters van Belgacom/Telenet zou je hiermee aardige resultaten moeten behalen. Probeer de Speedtest ook zeker met meerdere apparaten (computer, laptop, smartphone, tablet) zodat we het probleem van de trage verbinding kunnen achterhalen. ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een laptop, dus ik gebruik altijd WiFi.

Ik weet voor gaming raad men bekabeld aan, maar ik was onlangs bij een vriend, we hebben met z'n 3'n een game zitten downloaden op hetzelfde moment en ik geraakte met gemak aan 4 mb/s.

Terwijl ik bij mij zelf blij mag zijn als ik 1mb/s haal :(

 

Op mijn computer:

4585044595.png

 

Maar ik moet zeggen: Lang geleden dat ik mijn internet testte! Dit is al beter, maar nog steeds kan ik soms niet deftig gamen

 

 

Op mijn Smartphone:

YtEOPls.jpg?1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De gemakkelijkste optie in dit geval is het aanschaffen van een Wireless Access Point met verbeterde snelheden. Je zou kunnen een draadloze router kopen, maar de installatie i.c.m. met de modem/router combinatie van Proximus is niet erg eenvoudig. Ook biedt Proximus (jammer genoeg) geen ondersteuning en klantenservice als je een eigen router gebruikt. 

 

Dit is een mooie access point van Linksys met prima snelheden. Het is zeker geen snelheidsduivel, maar presteert absoluut beter dan de ingebouwde Wi-Fi van een bBox. Let op: je hebt wel een vrije ethernetaansluiting nodig in je bBox om in je access point te steken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus u wilt zeggen dat mijn internet wel goed is, alleen mijn wifi niet?
Ik heb al iets aangeschaft uit aanvraag, want bij ons is mijn verbinding op een andere verdieping heel slecht.
Dus hebben we dit aangeschaft:

http://www.mediamarkt.be/mcs/product/_DEVOLO-dLan-510-WiFi-Special-Edition-9334-,98952,501397,1410159.html?langId=-17

 

Maar dat versterkt het wifi verder maar niet beter

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekabeld internet is in elk geval beter en stabieler dan draadloos. Door een kabeltje aan te sluiten aan een wireless access point, kan je een beter (en sneller) Wi-Fi signaal creëren. 

 

Het feit dat je zegt dat het dLan setje de situatie niet verbetert, doet me echter vermoeden dat er een andere oorzaak is. Mogelijk staat je router/modem niet helemaal op punt. 

 

Kan je het eens testen mét een kabeltje (kabel via router naar laptop)? Vermeld ook het type internetabonnement je hebt aangesloten bij Proximus. 

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.