Ga naar inhoud

Geen geluid na update naar windows 10


callekes

Aanbevolen berichten

Hallo beste,

na de update van windows 10 heb ik geen geluid meer, zou het kunnen zijn dat er nog geen juiste drivers zijn voor deze

onboard geluidskaart op mijn moederboard van Asrock N68-GE3 UCC. Ik heb gezien dat deze werkt met via hd audio, en ook

gehoord dat hier veel problemen mee zijn, hebben jullie hier een oplossing voor.

Alvast erg bedankt op voorhand.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k ken de materie eigenlijk weinig maar 'k zou eerst de drivers eens updaten: Asfock N68-GE3 UCC  (<klik!)

 

Je merkt dat ze alleen nog maar drivers hebben voor de 7 en daarom ook deze omzeilingsmethode die bij iemand werkte:

 

    1e methode oude drivers in compatible setup win vista of win 7?
    2e (F2 / del) biosreset load factory settings (dit werkte dus bij iemand)

 

En anders moet iemand anders ter hulp snellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt v/d reactie, de 1e methode had ik al geprobeerd maar de pc liep vast bij installeren v/d driver, kwam op blauw scherm

en starte niet meer op, gelukkig nog inorde gekregen door op te starten in veilig modus.

 

2e methode nog niet gedaan, is dat in de bios dat je dan iets moet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog niet in de bios geweest bent, zal alles wellicht nog default staan, maar proberen kan geen kwaad  (wel opletten wat je in de bios doet ! ! !)

 

Maar het is dus in de bios: eens gaan klikken op Reset to default  (formulering kan per bios anders zijn)

 

Als dat niet helpt, zou ik even wachten of er anderen komen met andere ideeën, anders kan je altijd met een herstel teruggaan naar je oude systeem. (en het binnen enkele maanden nog eens proberen in de hoop dat het euvel bij 10-versie van dat moment verholpen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.