Ga naar inhoud

Pc loopt random vast


GM_Jelle

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Vorig jaar heb ik een nieuwe pc gekocht en sindsdien zit ik met een probleem.

Een paar keer per dag (dit verschilt heel erg) loopt mijn pc random vast.

 

Het gebeurd niet specifiek met games, maar ook als ik bijvoorbeeld bezig ben op internet.

Wat er precies gebeurd is dat de pagina's opeens niet meer laden, na 5-10 sec lopen alle programma's vast, waardoor ik 30-40 sec moet wachten tot mijn pc weer reageert.

Ook mijn muis reageert dan niet meer.

 

Bij games gebeurd dit precies hetzelfde alleen loopt heel mijn beeld vast.

 

Ondertussen heb ik natuurlijk al wat testen uitgevoerd zoals memtest en gekeken of mijn pc niet oververhit raakt, maar dat is niet het geval. 

Verder heb ik mijn pc schoongemaakt vanwege stof, maar ook dat heeft het probleem niet opgelost.

Ook heb ik msi afterburner laten draaien en daar laat hij zien dat alles in één keer omhoog schiet wanneer er weer een crash ontstaat.

 

In welk gedeelte van mijn pc zou dit kunnen liggen en wat zou ik misschien moeten vervangen?

 

Bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi GM_Jelle,

welkom op PC-Helpforum.be. :)

 

Gezien het feit dat het over een nieuwe PC gaat is het aangewezen dat je zo snel mogelijk contact opneemt met de verkoper / leverancier voor een grondig nazicht / herstelling onder garantie ... maak zeker eerst een back-up al je persoonlijk materiaal.

 

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.