Ga naar inhoud

Paswoord van Microsoft account niet geldig na upgrade


SVercruysse

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb de upgrade van windows 8 naar windows 10 gedaan. 

Ik kan echter niet meer inloggen met mijn Microsoft account paswoord, melding 'Password is incorrect. Use the password for your microsoft account'. Vlgs het oogje is het paswoord ook juist gespeld.

Ik heb een nieuw paswoord aangemaakt via microsoft, dit werkt wel op een niet geupgrade pc.  Ook de oude paswoorden van de andere users op de geupgrade pc werken nog, maar ik ben de administrator.

Alvast bedankt voor een suggestie!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

dankjewel voor je antwoord, maar bovenstaande info werkt niet voor mij.

 

Ik heb een mogelijke oplossing gevonden in de microsoft community van NLI123, waarbij ik moet opstarten vanuit een USB of DVD.  Onderstaand zijn oa een deel van de stappen die ik moet uitvoeren:

 

  1. Als u niet in de veilige modus komt, kunt u ook proberen van een DVD/USB (met een windows 10 installatie erop) op te starten
    (U kunt via deze website een Windows 10 ISO downloaden:
    https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10)
  2. Als u bent opgestart van de DVD/USB voert u de volgende knoppen combinatie uit: Shift+F10
    (werkt shift+f10 niet, Kies dan in het beginscherm van de installatie linksonder "PC herstellen" ga dan naar geavanceerde opties, en in dit scherm moet er ook een mogelijkheid zijn om een command prompt te openen)

Ik probeer nu op te starten via USB of DVD maar dat lukt mij niet omdat ik niet die opstart optie heb : 

'system doesn't have any USB boot option. please select other boot option in Boot manager menu' 

 

in de boot manager staat het volgende :

secure boot : enabled

load legacy option rom : disabled

boot list option : UEFI

secure boot mode : standard

add boot options

Weet er iemand welke instellingen er nodig zijn om die optie toe te voegen aub ?  

ik had een mogelijke oplossing gevonden bij Dell, maar de schermen waren anders en ik kon precies niet het juiste file path kiezen voor de optie...

dankjewel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die uitleg komt overeen met de info uit de link hoor ... hier is nog iemand die met hetzelfde probleem worstelt:

 

- in deze handleiding kan je stap voor stap bekijken hoe je zo'n opstartbare USB-stick met Windows 10 aanmaakt.

 

- je kan de te volgen procedure voor de "roll back" naar je vorige Windowsversie hier in detail bekijken: in de 7e afbeelding (Geavanceerde opties) kies jij dus voor Teruggaan naar de vorige versie.

 

Wat betreft het opstarten vanaf USB op je Dell: UEFI/Secure Boot Disable/Enable

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een vraagje, 

in de handleiding staat hetvolgende :

 

'ls er reeds een Windows versie geïnstalleerd is en je wenst Windows 10 erop te plaatsen hou er dan rekening mee dat bij een Aangepaste installatie het aanwezige besturingssysteem wordt verwijderd en vervangen door Windows 10. Je bent alles kwijt wat op de pc stond. 
Maak dus eerst een backup van je gegevens. Als er geen waardevolle documenten of programma's op de pc staan, hoef je natuurlijk geen backup te maken.'

 

ben je ook alles kwijt als je kiest voor 'computer herstellen' zoals in ons geval??

dankjewel voor je antwoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

SVercruysse,

 

ik heb je bericht dat je in het topic van tante hebt gepost verplaatst naar je eigen topic, zie de forumregels:

 

Wanneer je een bericht post in het topic van een ander lid is het de bedoeling dat je bericht bijdraagt tot het oplossen van het probleem en/of het beantwoorden van de vraag.

 

 

Zag je bericht #4 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC Helpforum moderator bericht:

@ SVercruysse, ook je tweede post in het topic van tante werd naar hier verplaatst.

 

Gelieve in je eigen topic te posten, ik verwijs opnieuw naar de forumregels.

 

Het maken van een back-up is sowieso altijd aan te raden en dat liefst op minimum twee verschillende geheugendragers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.