Ga naar inhoud

Nieuwe Game PC - advies


HarryVDF

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

 

Hier even een kleine schets.

 

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? - Voornamelijk voor het spelen van games zoals GTA V, Wolfenstein The New Order, COD enz.
  • Wat is mijn budget? - Ongeveer 1800 eur.
  • Een merkcomputer of een samenstelling? - Ik wil zelf een computer samenstellen en deze wil ik ook laten assembleren.
  • Ga ik overklokken? - Ik dacht het niet, maar wat niet is kan nog komen.
  • Ga ik later upgraden? - Het is alleszins de bedoeling dat de PC wat met zijn tijd meegaat. Maar hopelijk moet ik geen upgrades uitvoeren de eerste jaren.
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Niet speciaal denk ik.
  • Ga ik zelf assembleren? - Nee ik laat dit over aan Alternate.
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? - Nope
  • Ga ik zelf installeren? - Ja.
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Niet speciaal voorkeuren, maar ik wil gewoon, zonder arrogant te willen klinken, geen rommel
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - Neen ik heb alles ter beschikking.
  • Heb ik specifieke wensen? - Ik hoop dat dit systeem een paar jaar meedraait.
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Belgie - Alternate

 

(En hopelijk doe ik dit goed) Deze build is iets van een 1700 eur.

 

https://www.alternate.be/html/configurator/builder/loadSharedConfiguration.html?kind=pcBuilder&id=f33fc62e60179de1e18d6bf6eb22436a

 

Het belangrijkste is dat ik met dit systeen wil gamen. De nieuwste games maar gewoon op 1080hd. Ik wil een goed moederbord waar ik eventueel kan mee overklokken, al ben ik dit niet direct van plan.

 

Bijkomende vraag... ik heb gekozen voor ddr4-2133 geheugen. Kan ik in dit moederbord ook ddr4-2400 steken? Bij de specificaties staat er 2400(oc), zal waarschijnlijk iets met overclock te maken hebben, maar wat als ik dit geheugen kies. Moet ik hier dan iets speciaal voor doen?

 

Ik heb me ook laten wijsmaken dat de onboard geluidskaarten de dag van vadaag zo goed zijn, dat een aparte geluidskaart eigenlijk niet meer nodig is. Klopt dit?

 

Ik heb gekozen voor een 750W voeding. Volgens velen kan ik hier ook een 550W voor in de plaats nemen, aangezien de GTX970 niet veel verbruikt. Maar wat als ik moest overschakelen naar bv een GTX980 of een variant?

 

Zijn er misschien nog andere opties die jullie voorstellen of dingen die jullie zouden weglaten of veranderen? De I7-6700K die blijft: Hoe gek het ook mag klinken :xd:

 

Je ziet het, ik zit nog wel met een aantal vragen. Hopelijk kunnen jullie me hiermee verder helpen. Aan de eerdere reacties en postings te zien denk ik van wel.

 

Alvast hartelijk dank !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Harry, 

 

Van harte welkom op het forum! 

 

Mooie setup! Wel een paar aandachtspuntjes: 

  • De 'goedkopere' Crucial SSD zou ik vervangen door een Samsung 850 EVO. Iets duurder, maar je krijgt er merkbaar betere prestaties voor terug. 
  • Een enkele 4TB harde schijf is goedkoper (en energiezuiniger) dan twee schijven van 2TB, tenzij je met RAID-opstellingen wil werken

 

DDR4 2133 is helemaal prima, ook DDR4 2400 is geen enkel probleem voor dit moederbord. De verhoogde snelheid treedt pas in werking na een bepaalde overklok van je processor, maar het kan zeker geen kwaad. Geluidskaarten zijn inderdaad vrij overbodig tegenwoordig, tenzij je met echt dure koptelefoons of luidsprekers gaat werken. 750W is al vrij ruim genomen, daarmee kan je zeker heel wat upgrades installeren in de komende jaren. Ook 650W biedt genoeg speelruimte, ook voor een GTX980. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Superjona, bedankt voor je bericht.

 

De SSD zal ik inderdaad aanpassen naar een Samsung. Al heb ik over Crusial goede reviews gelezen. De reden van 2x 2TB is inderdaad om een raidopstelling tot stand te brengen. Dit is enkel om data weg te schrijven. Ik weet niet echt of ik hiermee serieus snelheidsverlies ga lijden, want als het echt veel scheelt, dan neem ik 1x 4TB.

 

Voeding en geheugen ga ik nog eens bekijken dan. Alvast bedankt voor de reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.